Никой не продава повече спортни облекла и обувки в САЩ колкото Nike. Но успехът на американската марка изглежда застрашен. Във вторник компанията обяви ръст от едва три процента през последното тримесечие, приключило в края на февруари.

Причината: германският конкурент Adidas отхапва все по-голям дял от американския пазар. През последните три месеца продажбите на марката с трите ленти са скочили с една трета. И това никак не е случайно - производителят влага много средства, за да попада по-често по щандовете на щатските магазини, разказва Handelsblatt.

"В Северна Америка нашата марка е невероятно силна", казва Тревор Едуардс, който ръководи основната марка Nike. Но добавя: "Има още много работа за вършене".

Бизнесът на най-големия спортен концерн в света обаче далеч вече не е толкова динамичен, както преди години. Така например през третото тримесечие ръстът му е едва от 5 процента.

Adidas за първи път мина печалба от €1 милиард

Adidas за първи път мина печалба от €1 милиард

Рекордни резултати за компанията

Според експерти компанията се нуждае от годишен рът от поне 10 процента, за да изпълни дългосрочните си цели. Мениджмънтът на компанията е обещал на инвеститорите 50 милиарда долара оборот през 2020, а в момента той възлиза на 34 милиарда.

В същото време преследвачите на първото място в спортното облекло Adidas благодарение на новия и шеф Каспер Рорстед и новата си стратегия растат значително по-бързо. Оперативните данни покават 11 процента, което е два пъти по-голяма стойност от тази на Nike.

Германската компания обаче по големина все още е далеч от американския лидер в сектора. Със своите 4.7 милиарда евро приходи през последното тримесечие тя изостава със 3 милиарда от него. И друго: през последното тримесечие Nike постига такава печалба, каквато Adidas за цялата финансова година.

Плановете на Adidas са до края на 2020 година да достигне оборот от 27 милиарда евро, което е по-малко от 34-те милиарда долара на Nike в момента и още по-малко от 50-те милиарда долара цел на американската компания.