Германският автомобилен производител BMW даде един от първите сигнали за негативния ефект на пандемията от коронавирус върху индустрията в Европа.
В понеделник от компанията представиха резултатите си за първото тримесечие на годината, според които продажбите им са спаднали с 20,6% до 477 111 автомобила на фона на редица затворени шоуруми и производствени бази, съобщава Reuters.
От BMW посочват, че в началото на годината са отчели покачване на продажбите, но нещата са се променили през втория месец на 2020-а. "През февруари последиците от пандемията вече бяха довели до значителен спад на продажбите в Китай. До март ударът беше ясно видим и в Европа, както и в САЩ", посочват от компанията.
Според представената информация около 80% от търговците в Европа и около 70% от тези в САЩ, с които BMW си партнира, все още временно не работят.
Продажбите на марката в Китай, откъдето тръгна разпространението на коронавируса, са били с 30,9% надолу през периода януари-март. В Европа те отчитат намаление от 18,3 на сто, а в Щатите - със 17,4 на сто.