Френският авиационен гигант Airbus първоначално отчете успешна 2019 г., в която компанията излезе на печалба, след като постигна приходи от почти 70,5 млрд евро (покачване от 11% на годишна основа).

Нещо повече, оперативната печалба на компания нарасна с цели 19% до почти 7 млрд. евро. Сред основните причини за добрата динамика, която, по всичко изглежда, се запазва и през началото на новата година, са проблемите на конкурента ѝ Boeing.

Нейните самолети 737 MAX бяха приземени заради два фатални инцидента през пролетта на 2019 г., довели до смъртта на няколкостотин души. Първоначалният план за пускането им към декември се оказа твърде оптимистичен, а заради последните забавяния при оценките на регулаторите не се очаква те да се върнат в небето до средата на март. Дори производството им беше преустановено през януари.

Airbus увеличава производствените мощности за A321

Airbus увеличава производствените мощности за A321

Сред основните причини са проблемите на Boeing

Но и Airbus има проблеми, благодарение на които положителният нетен резултат беше обърнат в загуба. Гигантът плати глоба в размер на 1,212 млрд. евро заради проблемната си военна транспортна програма A400M. Освен това компанията беше осъдена за корупация в международно дело в Британия, Франция и САЩ, по което трябваше да плати още 3,6 млрд. евро, които доведоха до оперативна загуба за последната година.

За да компенсира за това, Airbus планира да достави още повече летателни апарати до края на 2020 г., което няма да е учудващо, предвид проблемите на конкурентната Boeing. Планът е техният брой да достигне 880 бройки само пътнически самолети.