Американският гигант в търговията на дребно Walmart сериозно се е заел със задачата да догони лидерите в сферата на онлайн продажбите.

Именно затова компанията се насочи към придобивания, като през миналата година купи Jet.com за 3.3 милиарда долара. Сделката донесе на Walmart нов екип от мениджъри за бизнеса й с електронна търговия, а Марк Лор оглави именно тези операции.

И по всичко личи, че ходът вече се отплаща. Лор направи няколко стъпки, които доведоха до рязък скок в онлайн продажбите на Walmart през първото тримесечие на 2017 година.

Нещо повече - главният изпълнителен директор на компанията Дъг МакМилън коментира, че по-голямата част от този значителен ръст се дължи на Walmart.com, а не на поредицата от придобивания, направени през последната година.

Ето и някои ключови моменти от плана на Walmart да надвие Amazon, които донесоха успех за електронната търговия на компанията, представени от Business Insider. 

Две големи промени, които се отплащат

Walmart направи агресивен ход в началото на годината, предлагайки безплатна двудневна доставка на избрани стоки за поръчки над 35 долара. Доставката е достъпна за около 2 милиона продукта, но наборът е доста по-малък от 50-те милиона, които предлага Amazon.

Walmart има план как да надвие Amazon

Walmart има план как да надвие Amazon

Конкуренцията става все по-ожесточена

Все пак Walmart залага на факта, че предлага достатъчно широк избор, за да отговори на нуждите на повечето клиенти.

Вторият ход, който Walmart направи, бе да предложи отстъпки за някои продукти, които се изпращат до най-близкия й магазин. Ако компанията иска успешно да се състезава с Amazon, то трябва да използва физическите си магазини. Тази стратегия би могла да бъде особено ценна за продукти, при които доставката "последна миля" често е скъпа поради теглото на покупката, а клиентите могат да спестят значителна сума пари.

Растящият пазар на търговци трета страна

Изборът на продукти, които Walmart.com предлага, е нараснал от 10 милиона по това време миналата година до 50 милиона сега. Скокът произтича главно от външни търговци на платформата на Walmart.

Продажбите на трети страни не донасят толкова приходи, но Walmart може да генерира по-високи маржове на печалба за всяка продажба, тъй като не е необходимо да обработва инвентара или доставката.

Walmart набира скорост срещу Amazon при онлайн търговията на дребно

Битката на гигантите: Walmart набира скорост срещу Amazon при онлайн търговията

Успешно тримесечие за интернет продажбите

Придобивания

Щом Walmart се представя добре онлайн, защо са й нужни придобивания? Според шефа на компанията "Придобиванията ни помагат да ускорим някои неща". А сделки като тези с Modcloth и Moosejaw дават на Walmart непосредствен опит в някои категории с висок марж.

Като цяло този ход за онлайн бизнеса на Walmart е от ключово значение, но стратегията на компанията за придобиванията все още е озадачаваща.

Walmart готви сделка за $300 милиона

Walmart има план за онлайн търговията си. И той включва сделка за $300 млн.

Купува онлайн търговец на дребно