След като през 2019 г. забавянето на глобалната икономика се отрази негативно на продажбите на нови автомобили, които регистрираха спад, новите прогнози показват, че 2020 г. едва ли ще е по-различна.

Китайската асоциация на автомобилните производители прогнозира броят на закупените нови коли да се понижи с 2% на годишна основа, предаде Zero Hedge. Пазарът е бенчмарков за динамиките на световно равнище, тъй като е най-големият такъв за коли и по всичко изглежда, че се е насочил към трета поредна година на спад.

Продажбите на най-големия пазар за автомобили в света намаляват с 8% през 2019

Продажбите на най-големия пазар за автомобили в света намаляват с 8% през 2019

Втора поредна година на спад

Това на практика ще представлява омекотяване на спада от миналата година, когато те се понижиха с 8,2% и ще бъде приблизително равно на спада, отчетен през 2018 г., през която те се свиха с 2,8%. През декември продажбите отчетоха спад от 7,5% на годишна основа.

Сред причините, поради които се очаква по-малък спад на продажбите, е очакваното предварително търговско споразумение между САЩ и Китай, което трябва да бъде подписано по-късно тази седмица, както и възстановяването растежа в някои градове на страната. Но анализаторите отчитат, че икономиката като цяло едва ли ще се развива толкова бурно през настоящата година, колкото сме свикнали да виждаме.

С какви тежки регулации започва новата година за автомобилния сектор в Европа

С какви тежки регулации започва новата година за автомобилния сектор в Европа

Цената от тях ще бъде платена от потребителите

"Загърбихме етапа на бурно развитие", каза старшият мениджър в Китайската асоциация на автомобилните производители Ши Джианхуа. "Трябва да приемем за действителност ниският темп на растеж. Икономиката нарастваше изключително бързо за 28 последователни години, което не е зле, така че се надявам всеки да гледа спокойно на пазара."

В някои сегменти обаче може да се очаква сериозен спад на сделките. Сред тях са продажбите на електромобили, които се сринаха с почти една четвърт на годишна основа през декември и с 42% през ноември. Една от причините за това е, че Китай спря субсидиите за този вид превозни средства.

Кои са най-големите автомобилни производители през 2019?

Кои са най-големите автомобилни производители през 2019?

И кои са топ пазарите

За слаба 2020 г. вече са се подготвили и самите компании. "Очакваме спадът на пазара да продължи и през тази година и според нас насрещните ветрове ще окажат въздействие върху икономиката на Китай", каза главният изпълнителен директор на General Motors за Китай Мат Тсиен.

Продажбите на General Motors спаднаха с 15% на годишна основа през 2019 г., а тези на основния им американски конкурент - с 25%.