Новият изпълнителен директор на BWM доведе до 33% ръст на оперативната печалба на компанията за третото тримесечие на годината. Това се дължи на по-силните продажби на SUV моделите на марката, както и на отсъствието на някои еднократни фактори, които доведоха до спад в печалбата на компанията година по-рано, съобщи Reuters.

Оливер Ципсе, който стана главен изпълнителен директор на BMW през месец август, заяви, че немският производител на спортни автомобили е напът да изпълни целогодишните си цели, за разлика от конкуренти на пазара като Ford, които бяха принудени да намалят прогнозите си за печалба, предвид по-ниските продажби в Китай.

Продажбите на моделите леки автомобили на BMW нараснаха с 3,6% през тримесечието, като в Китай ръстът за септември е в размер на 5,8%, което се дължи главно на скоро стартиралата продажба на спортния модел X3. Резултатите идват дори когато общите продажби на автомобили в Китай регистрират спад последните 15 месеца.

Базираната в Мюнхен компания обяви, че печалбата ѝ преди лихви и данъци се е увеличила до 2,29 милиарда евро, спрямо 1,72 милиарда евро през предходното тримесечие и прогнозата за 2,16 милиарда евро в анкета на Refinitiv.

Автомобилният сектор: новият двигател на глобалната рецесия

Автомобилният сектор: новият двигател на глобалната рецесия

Спадът на отрасъла е допринесъл за 33% от понижаването на глобалната търговия през 2018 г.

"Приличен набор от показатели за третото тримесечие, с приходи с 4% повече от консенсусните прогнози, водени от по-доброто съчетаване и солидното ценообразуване", коментира анализаторът от Barclays Дороти Кресуел.

BMW обяви през март, че очаква значителен спад в печалбата преди лихви и данъци, леко увеличение на доставките на превозни средства и марж на EBIT между 4,5% и 6,5% в сектора. Днес от компанията повториха тази прогноза.

BMW предвижда, че търсенето на електрифицирани превозни средства, включително такива с хибридни двигатели, ще се удвои до 2021 година, а в периода между 2021 и 2025 година продажбите на електрифицирани автомобили ще нараства с 30% годишно.

Производителите на автомобили трябва да направят огромни инвестиции в по-чисти и самоуправляващи се технологии, точно както търсенето на най-големия пазар за такива - Китай - всъщност намалява, а търговската война между Вашингтон и Пекин ограничава глобалния икономически растеж, пишат още авторите на агенцията.

BMW се прицелва в продажби от 1 млн. електромобила до 2021 г.

BMW се прицелва в продажби от 1 млн. електромобила до 2021 г.

Очаква се компанията да изпълни таргета си от 500 хил. електромобила и плъгин хибрида през следващите месеци, като по този начин допълнително застрашава пазарния дял на Tesla на глобално равнище