Украйна е в преговори с Румъния за внос на селскостопански продукти през черноморското пристанище Констанца, съобщава Reuters, цитирайки изявление на украинското Министерство на земеделието. Причината: войната блокира украинските пристанища.

Има обаче сериозен проблем планът да се осъществи. Констанца може да не е в състояние да се възползва от шанса да засили вноса към Украйна, поради лошите железопътна инфраструктура, пише Romania Insider, цитирайки разследване на CursDeGuvernare.ro за състоянието на румънските пристанища.

Събиране на вземания и транспорт. Проблемите на сръбските компании, заради войната в Украйна

Събиране на вземания и транспорт. Проблемите на сръбските компании, заради войната в Украйна

Ситуацията за бизнеса става все по-сложна

Оказва се че черноморското пристанище използва едва 50% от железопътната си инфраструктура. А това означава, че северната ни съседка не е успяла да осъществи необходимите инвестиции, които да улеснят по-големия трансфер на стоки. Случващото се води да хаос на пристанището и усилия от страна на местните власти да се справят със ситуацията.

Товарният трафик през пристанище Констанца се е увеличил през март 2022 година с повече от 23% в сравнение с март 2021-а. Това са 30 000 тона дневно повече или среднодневен дневен обем от 160 000 тона.

Железопътната компания CFR има 256 км железопътна линия на пристанището в Констанца, докато дружеството за управление на морските пристанища има едва 59 км. Други 11 километра принадлежат на различни пристанищни оператори.

През юни 2021 година CFR трябваше да получи предпроектно проучване за модернизацията на своите железници в пристанището. От компанията казват, че крайният срок е 2022 година и че "анализът на трафика на предпроектното проучване е завършен Следва обаче анализ на разходите и ползите. На този фон хаосът е в разгара си.

Гърция модернизира с €1 милиард морския си транспорт и пристанища

Гърция модернизира с €1 милиард морския си транспорт и пристанища

Страната иска да подобри връзката между отделните острови и континенталната част