Нова инвестиция в наука и високи технологии в България бе заявена от японската фирма "Мейджи". Компанията обяви желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна и развойна дейност в "Ел Би Булгарикум". Това стана ясно по време на посещението на вицепремиера и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Н.Пр. Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко.

Българското кисело мляко и саламуреното сирене може да станат защитени продукти

Българското кисело мляко и саламуреното сирене може да станат защитени продукти

Към момента в европейския регистър влизат общо 8 продукта от страната

В производствените помещения и лабораториите се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко.

Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в Япония.

"Ел Би Булгарикум" е държавно предприятие и няма да се приватизира, увери Корнелия Нинова. 

Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявиха министър Нинова и посланикът на Япония.

Пет компании за кисело мляко бяха глобени заради опаковки

Пет компании за кисело мляко бяха глобени заради опаковки

Спорът за полипропиленовите и полистиреновите кофички им коства почти 160 хиляди лева

Н.Пр. Хироши Нарахира обясни, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо "Осака".

"Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония", обясни той. Нарахира беше категоричен, че България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора.

"Стокообменът между Япония и България е повишен, има възможност и да задълбочим икономическите отношения между нашите две държави", каза вицепремиерът и допълни, че японските фирми са добре дошли в страната ни.

Япония е приоритетен търговско-икономически партньор на България.

Половината японци закусват с българско кисело мляко

Половината японци закусват с българско кисело мляко

Българският бизнес може да се превърне в доставчик на японски компания в сферата на информационни и комуникационни технологии и автоматизация; машиностроене, машинни части и инструменти, производство на автомобилни части; строителство; минна индустрия; фармацевтична и козметична промишленост и други.

Вносът от Япония обхваща предимно автомобили, кабели, машинни части и машини.

Догодина ще се навършат 50 години от старта на производството и продажбите на кисело мляко с името "България" в Япония. Това става възможно след като през 1972 г. българското правителство разрешава на японската корпорация "Мейджи Деъриз" да продава продукта. Тогава се сключва и лицензионен договор между японската фирма и предприятие ВТО "Техника, което е предшественик на "Ел Би Булгарикум". Днес между "Ел Би Булгарикум" и "Мейджи" има сключени и успешно осъществени три лицензионни договора, чрез които българското кисело мляко е разпространено на азиатските пазари. В процес на подготовка е и четвърти.