Повече от половината японски домакинства закусват всяка сутрин с българско кисело мляко. Това показва проучване на японската компания "Мейджи корпорейшън", представено на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура, който е на посещение в страната. Информацията е на специализираното издание за бързооборотни стоки "Регал".

От 1972 г. досега "Мейджи" произвежда българско кисело мляко по лиценз на българското държавно дружество "Ел Би Булгарикум". В Япония продуктът на "Мейджи България" е по-известно като бранд от "Кока-Кола" и "Данон", а 57.5 на сто от японците асоциират България с киселото мляко, сочи още проучването.

На срещата Кавамура посочи, че от 2013 г. японската компания произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. В някои от тези държави обаче "Мейджи" среща проблеми със спазването на лицензионните права, изтъкна гостът.

В отговор Лукарски обеща, че страната ни ще отстоява спазването на тези права. В заключение Кавамура определи българското кисело мляко като съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност. За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот.

Последният лицензионен договор на "Мейджи" с Ел Би Булгарикум" е със срок до 2020 г. По силата на споразумението японската компания получава правото да ползва името "България", срещу което страната ни получава лицензионно възнаграждение в зависимост от произведената продукция.