Американците се чувстват пренебрегнати - не могат да си купят бестселъра на Volkswagen. Golf, Jetta, Beetle - никакъв проблем, но не и вурст, разказва The Wall Street Journal.

Заводът на германската компания във Волфсбург произвежда вурстове от 46 години насам, а самите те присъстват и в каталога с резервни части под номера "199 398 500 A." И през по-голямата част от това десетилетие VW е продала повече колбаси, отколкото автомобили с тази марка.

Вурстовете се продават в 11 страни, но САЩ не е сред тях и "това е нечестно", казва 61-годишният Майк Вилт. В страната колбасът има почти митична репутация.

Проблемът е регулаторен: VW не е в списъка на компаниите, на които им е позволено да внасят свински продукти в Щатите. Позволени са до около 20 кг. за лична употреба. Но цената при внос е висока - около 300 долара за половин килограм.

Снимка 427601

Източник: Wikimedia

Рецептата, по която VW произвежда колбасът от 1973 г., е тайна, но е ясно, че съдържа 37,5% говеждо месо, 44% свинско, 18,5% подправки и "други съставки".

"Това е Bentley на колбасите", казва Франк Ло Прести, който е бил директор на подразделението, което произвежда вурстовете, през почти целия си живот. Под него са работили 30 души, които започват работа всеки ден в 6 часа сутринта. Самите колбаси могат да бъдат намерени в супермаркетите и дилърствата на компанията в Германия за около €10.През 2018 г. VW е продала 6,5 милиона от тях. И 6,2 милиона автомобила.

Волфсбург се занимава с производството на месни продукти още от 40-те години на миналия век, когато е притежавала свинеферма, с която е изхранвала служителите. Компанията вече не притежава такава, но използва месо от местни ферми.

Едва няколко души във VW знаят точната рецепта - и засега никой не е успял да я познае, казва говорител на компанията.