Джеймс Алтъчър е знаменитост в интернет, писател, инвеститор и предприемач. Той основа десетки компании, написа няколко бестселъра и сам ги публикува на платформата на Amazon. Алтъчър дава много оригинални и дори скандални съвети и се отличава с фантастична откровеност (особено когато говори за своите неуспехи и грешки). В блога той публикува нови идеи и съвети, откъси от книгите си и нови епизоди от своя подкаст, в които интервюира видни хора, от продуценти на филми до астронавти.

Джеймс Алтъчър разказва в jamesaltucher.com за това как може да станем лоши лидери и как да не станем такива:

"Познавах много лоши шефове, работил съм за тях. Аз самият съм бил лош лидер много пъти в живота си. Не знам дали сега ще стана точния лидер. Но знам грешките, които са ме довели до провал. И понякога, за да станеш малко по-добър, трябва по всякакъв възможен начин да избягваш възможността да станеш малко по-лош. Така че нека да започнем. Кои са някои от "качествата" на лошите лидери:

1. Те ​​не разбират правилото 30/150

Ако човек не спазва правилото 30/150, той ще бъде лош лидер. И това правило работи от хиляди години. В продължение на 200 хиляди години хората са живели в племена. Всяко племе е имало лидер, но когато племето стана твърде голямо за един лидер (повече от 30 души), то се раздели на две.

След това, преди около 70 000 години, ние се развихме и започнахме да управляваме племена до 150 души. Но това е нещо ново, еволюционно отклонение и затова ние през цялото време се проваляме в този бизнес.

Но във всяка от тези категории (по-малко от 30 души, по-малко от 150 души, повече от 150 души) лошите лидери получават възможност да докажат колко лоши са. И ето как: те не променят поведението си в зависимост от това колко хора водят.

10 правила, които един истински лидер трябва да знае

10 правила, които един истински лидер трябва да знае

Интересни и полезни съвети от американския предприемач, писател и блогър Джеймс Алтъчър

2. Как лидерите правят грешки в организации с по-малко от 30 души

Ако имате по-малко от 30 души под ваше наблюдение, трябва да сте добре запознати с проблемите на всеки от тях. Трябва да знаете техните умения, в какво са добри, в какво са лоши, в какво искат да бъдат добри, какви са мечтите им.

На всеки човек трябва да му се повери ЕДНО нещо. Това е неговата специална отговорност. Лошите лидери дават на хората много задачи наведнъж и тогава хората се справят с всички тях посредствени.

Лошите лидери ревнуват хората си и никога не наемат хора по-умни от себе си. Това е най-честата грешка, която допускат лошите лидери.

Разберете всеки от вашите 30 души. Разберете кои са родителите им. Разберете как се забавляват. Помогнете им да развият своите умения до максимум. Нека успеят и да ви засенчат.

3. 30 до 150: Как може да се провали лидерът

Когато във вашата организация има от 30 до 150 души, е невъзможно да познавате всички отблизо. Затова всеки трябва да говори един за друг. Искам да мога да попитам А какво е да работиш с Б и да получиш добър смислен отговор.

Вашите директни отчети трябва да дават повече, отколкото получават от хората, които работят с тях. По този начин можете да опознаете хората. И така лидерът може косвено да опознае всички 150 души, когато събира работни групи, издава задачи и се опитва да вдъхнови хората да се придвижат към обща цел.

Снимка 363794

Източник: iStock

4. Неуспех с "визията"

Когато имаш контрол и отговорност за над 150 души, трябва да правиш много неща. Но най-честата причина лидерите да се провалят е липсата на стратегическа визия.

Какво значи това? Вероятно можете да напишете хиляди скучни книги за това. Когато в организацията има повече от 150 души, е невъзможно да се познаят всички и дори е невъзможно да се знае за всичко и от втора ръка. Така че най-важното нещо, което можете да направите - и всъщност единственото, което можете да направите - е да поведете хората с пример.

Не можете да говорите с всички и да разбирате проблемите им. Не можете да определите техните роли и да сбъднете мечтите им. Затова трябва да ги обедините с история - в която всеки вярва, която е вдъхновена и е готова да последва. Всички истории - религии, национализъм, политика и т.н. - повече или по-малко предназначени да привлекат колкото се може повече хора с възможно най-силните връзки.

И тъй като не сме толкова добри във всичко това, войните често се случват или обществата просто изчезват на сметището на историята.

Когато Тим Кук стана изпълнителен директор на Apple, всички се страхуваха, че историята ще се промени. Каква беше историята? Не че Стив Джобс "печели най-много". Тези истории рядко са свързани с пари. Това беше, че Стив Джобс най-добре съчетаваше технологията с дизайна. Можеше ли Тим Кук да продължи тази история по-нататък? Ръководството му ще се оценява единствено по това дали той подкрепя историята или може успешно да я промени.

Но всъщност той трябва да направи и двете. Ако се опита да се превърне в Стив Джобс, тогава историята ще бъде: "Тим Кук е лоша версия на Стив Джобс".

Това е деликатен въпрос. Това е баланс, който трябва да се поддържа всеки ден, за да привлечете най-добрите служители, да зарадвате клиентите и инвеститорите - и да се насладите сами на живота. Това е лидерство.

3 начина, чрез които успешните лидери създават и прилагат фирмена култура

3 начина, чрез които успешните лидери създават и прилагат фирмена култура

Ако управлявате компания, но не създавате работна среда, в която служителите ви да се чувстват добре, големите професионалисти никога няма да бъдат при вас

5. Грешен поглед

Една добра стратегическа визия е трудна за писане. Това е рядко нещо. Но тъй като познавам много лоши лидери, мога да ви кажа за грешна визия. Работил съм в управлението на поне две компании, които са на стойност поне милиард долара. И в двата случая ръководството беше ужасно. Как са стигнали до милиарда с такова лидерство? Това е лесно.

Те станаха публични и след това други компании купиха акциите им. Купете много малки версии на себе си и след това, когато съберете числата, изведнъж се оказвате, че правите милиард годишно.

Но визията беше следната: "Купихме куп компании, които правят едно и също нещо, а сега оборотът ни е милиард долара!"

Вашата концепция може да бъде още по-лоша. Например: "Току-що купихме куп компании, уволнихме всички мениджъри по човешки ресурси и счетоводители (имаме ги в централния офис) и сега имаме милиарди долари приходи и по-високи маржове!"

Всички компании, следващи този път, бяха победени.

Някои компании са направили това и са се оказали близо до провал. Например беше невероятно, че Google ще се провали. Но когато Ерик Шмид беше главен изпълнителен директор, те купуваха по една компания на седмица. Те не интегрираха достатъчно добре тези компании и Google започна да се проваля. Дивизиите започнаха да се затварят. Екипният дух отпадна, когато самата история на Google започна да се разпада.

Лари Пейдж пое и промени историята. Той каза: "Google е най-добрата компания в света в тези четири неща." И той затвори всичко, което не се отнася за тези четири. Сега хората във всяка от тези четири посоки биха могли да кажат: "Ние сме най-добрите в света в това." И това допринася за цялостната визия на Google: компанията ви предоставя цялата информация по света, където и да се намирате. Първата компания в историята, която прави това.

6. Лошите лидери не искат да се обаждате на майка си

Хората, които следват добър лидер, трябва да могат да се обаждат на родителите си всеки ден и да казват: "Толкова съм щастлив. Няма да повярвате на това, което съм направил / научил /, кого съм срещнал днес. "

Снимка 506271

Източник: iStock

7. Лошите лидери говорят зле за своите клиенти, служители или избирателни райони

В една компания изнесох лекция. Оказа се, че повечето от тях мразят клиентите си. Бях изненадан. Как можете да мразите клиентите? Те ви плащат парите. Идвате на работа заради тях. Ако мразите историите на вашите клиенти, как можете да им помогнете да постигнат мечтите си? Винаги нещо ще ви притеснява.

Лидерството не е свързано с постигане на мечтите ви. Това е да помогне на всички останали да постигнат мечтите си.

Вината не е на служителите. Всичко идва от лидерите. Ако лидерът не харесва клиенти или избиратели, тогава и неговите подчинени няма да го харесат. Лидерството се стича отгоре.

8. Лошите лидери не искат да бъдат надминати

През живота си съм имал четирима наставници. Други хора също искаха да ми бъдат ментори, но нямаха такъв ефект върху мен.

Това, което искам да кажа? Исках да бъда като тях. Исках моят жизнен път да следва техния път. Исках да имитирам поведението им, да разбера какво знаят, за да постигна успех като тях.

И в един момент всички те искаха да се проваля. От тях научих какво мога. Направих всичко, което поискаха. Помогнах на всички в по-нататъшни въпроси. Но в даден момент, когато исках да се движа в моя посока или да започна собствен бизнес, всички те се ядосаха и се опитаха да ме спрат. Вече не ми говорят. И двама от тях дори се опитаха да ми навредят, въпреки че аз винаги само им помагах. Разбрах обаче тази опасност и умишлено се насочих към нея.

Добрият лидер помага на хората около него да го заобикалят и задминат. Чудесен пример е професорът от Станфорд Раджив Монвани.

Той беше ръководител на Сергей Брин. И вместо да държи Брин в клетка, той отвори клетката, Брин излетя и стартира Google с колегата си Лари Пейдж.

Лидерът не задава въпроси: "Колко силен мога да стана? Докъде мога да стигна? " Той задава въпроса: "Докъде могат да стигнат хората около мен?"

За Стив Джобс се казват много негативни неща. Но ако беше толкова лош човек, нямаше да е толкова велик лидер. Хора като Тим Кук, Джони Айв, Джон Ласетър (от Pixar) и дори Боб Йеджър, главен изпълнителен директор на Disney, и Тони Фадел (производителят на iPod), дължат голяма част от успеха си, творчеството си. , тяхната свобода и просперитет до факта, че някога са били наставлявани от Стив Джобс, или са се възползвали от решенията на лидера Стив Джобс.

Всички тези хора са силно мотивирани - така Стив Джобс се оказа техен ментор. Но комбинирайте тази мотивация с лидерските умения на Стив Джобс и тогава ще имате истински успех.

Същото се случи в Google с лидерските умения на Лари Пейдж. Главните изпълнителни директори или главни изпълнителни директори на Twitter, Facebook, AOL и Yahoo се научиха от Лари Пейдж в един или друг момент и сега са успешни лидери и ментори.

Къде бъркат лидерите: Най-честите управленски грешки

Къде бъркат лидерите: Най-честите управленски грешки

Шефовете са живи хора и е нормално да допускат слабости и грешки, важно е да ги поправят и да се учат от тях

9. Лошите лидери не знаят нужните им показатели

Признавам. Когато управлявах компании, ми отне много време, за да разбера какви показатели трябва да знам. И трябва да знаете не само доходите и печалбата си, но и доходите и печалбата на служител, на клиент, на квадратен метър и т.н. Това е важно, независимо дали сте лидер на компания, обществена организация, държава, каквото и да било.

Какви показатели трябва да знаете, за да измервате успеха си? Ако сте учител, направете списък на това, което вашите ученици биха искали да постигнат до края на класа. Не всеки ще го направи и това е добре. Избройте всички ученици. До всеки напишете какво искате да постигне той или тя. В началото на семестъра оценете всеки един от тези елементи по скала от 1-10. Съберете всички тези числа за начална точка. Когато класовете приключат, този брой трябва да е по-голям. Дори само един от учениците да е постигнал голям напредък. Това е нормално. Значи си бил добър в воденето.

Ако ви е много трудно да излезете с правилните показатели, използвайте тези: компетентност, взаимоотношения, автономност. Нека всеки човек е по-добър и по трите точки.

10. Лошите лидери не се отърват от лошите хора

Веднъж работех с компания, която имаше слаб лидер. Той дължи поста си на най-големия акционер. Но проблемът беше, че най-големият акционер беше напълно гнило лице. Добрият лидер би се отървал от връзките с този човек и би изградил визия, основана на собственото му ръководство. Същият лидер беше затънал във финансовите проблеми на най-големия акционер, не успя да обедини подразделенията на компанията и да се превърне в ефективен наставник за своите непосредствени подчинени. Година по-късно компанията се срина.

Лошото лидерство може да причини почти моментален колапс. Примери за това са колапсът на Bear Stearns и Lehman Brothers през 2008 г. Когато акциите на Bear Stearns спаднаха от $80 на $2 за една седмица, изпълнителният директор на компанията беше на състезание по бридж. Докато той играеше на карти, хиляди хора останаха без работа. А катастрофата на Bear Stearns задейства верига от домино, която в крайна сметка спаси банки и застрахователни компании, като похарчи трилиони долари.

Човекът, който назначи този лидер на поста, трябваше да го отстрани или да признае собствените си грешки.

11. Лошите лидери често имат силна харизма

Как лошият лидер постига лидерска позиция? Просто. Доста често те са изключително харизматични. Те са невероятно умни и знаят как да очароват хората, които са ръководили организации преди тях.

Ето пример от създаването на филми. Режисьорът е водачът. Но той има голям проблем. Актьори се наемат заради колосалната им харизма. Светът ги обожава. И когато искат нещо, им е трудно да откажат. Добрият режисьор трябва да се противопостави на изкушението да се предаде на тази харизма и да запази визията си за филма.

12. Лошите лидери са били лоши служители

Лидерството започва много преди да се стигне до върха на организация или общност. Във всеки момент от вашата кариера вие сте или термостат, или термометър. Или определяте температурата на хората около вас, помагате им да постигнат целите и мечтите си, или правите каквото ви е казано и не вдъхновявате другите.

Как да стана термостат?

Постигайте 1% подобрение във вашето физическо, емоционално, психическо и психическо здраве всеки ден. Този интерес се натрупва много бързо. Правете всеки ден нещо, което ще помогне на другите да станат по-компетентни, да подобрят отношенията си с хората и да им дадат повече свобода.

Помогнете на другите и след това напълно признайте техните заслуги. Независимо дали става въпрос за вашия шеф, колега, приятел, роднина или някой друг.

Лошите работници и лошите лидери правят точно обратното.

Лидерството е неясен термин. Понякога шефът не означава лидер. Понякога той е подкрепен и популяризиран от лидерите в своята свита.

И по пътя си попадате на много дупки. Лесно е да попаднете в капана на егото, парите, заблудите, изкушенията, флиртуващи с вас. Ето защо никога не се доверявам на статии, които казват "как да стана добър лидер". Но знам, че съм попаднал във всеки от тези капани. И ако ги избягвам (или влизам в тях по-рядко), тогава може би някой ден ще мога да стана добър лидер.

Лидер за кого? Е, като начало - за себе си.

Публикуваме текста на Джеймс Алтъчър със съкпащания (бел. ред.)