Джеймс Алтъчър е американски предприемач, блогър, финансист и популярен писател. В своя блог той поставя под въпрос много управленски и житейски истини, като предлага по-прости и по-добри решения:

"Бях уволнен от поста си като главен изпълнителен директор. След това ме уволниха от борда на директорите. Тогава акциите ми бяха отнети. И сега никой от тях не ми говори.

Създадох компания, хрумна ми оригинална идея за нея, събрах 30 милиона долара за нея от инвеститори. Купих и две други компании и наех първите петдесет служители. И тогава ми показаха вратата.

Защо? Бях лош лидер. Имаше много неща, които не знаех за собствената си компания. Не знаех как функционира нашият продукт. Не познавах клиентите. Не знаех колко приходи правим. Не знаех колко губим. А аз бях влюбен в секретарките и може би в още дузина служители.

Но защо ме уволниха?

Просто не направих нищо... за никого.

Не исках да говоря. Затворих се в офиса, хората чукаха, а аз се правех, че ме няма.

Ако някой искаше да говори с мен за "стратегия", аз просто кимнах и казах нещо от рода на "да го направим".

Да си лидер не означава да командваш всички. Да бъдеш лидер не означава, че веднъж си създал нещо или си направил нещо страхотно, или че някой ти е дал власт. Да бъдеш лидер означава да бъдеш ТУК И СЕГА, а това е възможно без пари, без власт и изобщо без други хора. Първо, трябва да бъдете лидер над себе си.

Това е един вид отношение. Сега ще направя списък от препоръки и ме извинете предварително. Можете да добавите своя опит или точки в коментарите. Дори ще ви благодаря за това.

След като управлявах две дузини компании (повечето от тях се провалиха), инвестира в 30 компании (повечето от тях успешни), работи в бордовете на директорите на дузина компании (повечето са успешни) и се ожених два пъти (процентът на успеваемост е 50%), Мисля, че имам някаква представа за лидерството. Може и да греша, но ето моят списък с правила за истинско лидерство:"

Снимка 348313

Източник: iStock

1. Повече успехи за другите отколкото за собствените

Това е най-важното: трябва да се грижите повече за успеха на другите, отколкото за своя собствен. Всички около вас в крайна сметка трябва да станат по-добри от вас.

Ето как трябва да се води. Светлината е някъде напред, водиш хората към нея и после се връщаш.

Ако всички около вас се справят по-добре от вас, животът ще бъде добър. Няма значение за кого говорим - служители, инвеститори, приятели, съпрузи. Ако спазвате този принцип във всичките си действия, значи сте лидер. Задача за днес: Помислете как да направите деня на всеки, който е до вас, успешен.2.

2. Да, и...

Току-що написах книгата "Силата на думата НЕ". Но сега ще ви посъветвам да кажете "да".

Жена ми Клаудия сутринта измисли шега, с която иска да започне речта си. Имах предложение как да го сменя. Не казах: "Не правете това, но направете това..." Казах: "Да, и..."

Какво означава? Вярвам на Клаудия и оценявам мислите й, така че ако просто кажа "не", това ще покаже, че не ценя достатъчно времето, което тя отдели, за да измисли тази идея.

Затова казвам "Да, и..." и тогава казвам какво е хубавото на нейната идея, а след това как според мен може да се направи още по-добра и защо. Добавям нещо към нейните идеи, а не изваждам нещо от тях.

И не забравяйте, че можете да грешите. Винаги, винаги помнете това.

Снимка 325330

Източник: Europa.eu

3. Благодарност

Вчера говорих със спортист, който печели милиони долари от уебинари. Нямам гласова поща на телефона си. Но той ми каза, че телефонният му секретар върви така: "Преди да ми оставиш съобщение, кажи ми едно нещо, за което си благодарен". И отговорите са невероятни.

Винаги си представям, че добрият лидер е заобиколен от хора, които вечер се обаждат на мама и казват: "Мамо, нямаш представа какво направих днес. Сега ще ти кажа."

И не че всеки ден е забавен и приятен. Не всяка работа е такава. Но е важно всеки ден служителите ви да могат да се обаждат на някого и да имат нещо ново да споделят с него.

Може би са научили ново умение. Може би са срещнали нов клиент и са направили нещо полезно за него. Може би компанията се е разделила с клиент, който мрази, защото не искате служителите ви да се заразят с някакво гадно нещо.

4. Правило 30-150

Организация с по-малко от 30 души е племе. Преди 70 хиляди години, ако в едно племе е имало повече от 30 души, то се разделяло на две племена.

Племето е като семейство. В едно семейство ще се научите на кого да вярвате и на кого не. Научете се да се грижите за техните индивидуални проблеми. Вие знаете всичко за хората от вашето племе.

Когато в една организация има 30-150 души, може вече да не познавате всички. Но вие знаете за съществуването на всички. И знаеш, че можеш да се довериш на Джил, защото Джак ти казва, че Джил заслужава доверие - и ти вярваш на Джак.

При повече от 150 души всички вече не могат да бъдат проследени. Това е невъзможно. Но и тук хората са различни от другите животински видове. Събираме се и се обединяваме като разказваме истории. Истории за национализъм, религия, спорт, пари, храна, по-добър живот и че сме най-добрите!

Ако двама души, непознати на хиляди мили един от друг, вярват в една и съща история, те имат чувството, че могат да се доверят един на друг.

Лидерът разказва визионерски истории. Ние правим най-доброто обслужване, защото ... Помагаме на хората по уникален начин, защото ... Имаме най-добрия дизайн, защото ...

Една добра история започва с проблем, минава през болезнения процес на решаване на проблем и води до решение, което е по-добро от всичко, виждано преди.

Снимка 337417

Източник: iStock

5. Промяна

Всеки има болка, която не иска да изпитва. Например, чувствам се неудобно, ако някой се подиграва с външния ми вид. Ако аз съм главен изпълнителен директор, мога да пострадам, ако резултатите паднат. Затова правим нещо, за да скрием болката си. Случва се да носим красиви дрехи, не защото ги харесваме, а защото ни предпазват от болка: сега никой няма да се смее на външния ни вид. Може да не отидем до магазина, защото не искаме да се натъкваме на хора, които ни нараняват. Можем да скрием някои числа, защото не искаме инвеститорите да мислят, че сме лоши лидери.

И всичко в живота, което сякаш ни доставя удоволствие, всъщност само ни предпазва от болка и промяна. Когато се освободим от подобни ограничения, животът става по-малко сигурен, но ние ставаме свободни. Живеем в голям свят, където рискът и красотата вървят ръка за ръка.

Лидерът винаги е готов за промяна. И той разбира, че болката и неприятностите са просто шанс да живеем в по-голям и по-изобилен свят.

12-те правила на най-богатия бизнесмен за всички времена

12-те правила на най-богатия бизнесмен за всички времена

Изчислено в днешни пари Джон Рокфелер би притежавал състояние от 500 милиарда долара

6. Достойнство

Един ден пренасрочих всичките си срещи и дори не отидох да гледам мача на дъщеря ми, за да интервюирам жена, която беше много успешен предприемач за моя подкаст. Но в последния момент тя се обади и поиска да отложи разговора. Но аз казах "Не" и той не се състоя, въпреки че беше в ущърб на моя подкаст и всички онези хора, които работят с мен по него - те наистина очакваха това интервю.

Не се ядосах на тази жена. Тя управлява бизнес и сигурно е била много заета. И хората пренасочват срещи през цялото време. Единственото нещо, което не ми хареса е, че се случи в последния момент. Резервирах студио и нямаше с какво да се занимават в това време.

Имам визия, която въплъщавам в моя подкаст. Всички, които идват да говорят с мен, са хора променили живота си и създали такъв , какъвто искаха. Искам тези истории да помогнат на моите слушатели. И въпреки че правя това само от 7 месеца, възприемам подкаста си така, сякаш вече съм постигнал мечтата си - създадох място, където хората помагат на другите да се справят с безумните промени в нашия свят.

Ако не се отнасям с уважение към собствените си проекти, тогава как мога да очаквам това от другите? Ако не се отнасям с достойнство, тогава как да очаквам това от хората около мен?

11 оригинални мисли от човека, който направи автомобила достъпен за всеки

11 оригинални мисли от човека, който направи автомобила достъпен за всеки

Хенри Форд: "Качеството - това е да правиш нещо правилно, дори когато никой не гледа"

7. Винаги има убедителна причина и истинска причина

Хората идват при вас всеки ден с проблеми. Обикновено звучат убедително. "Клиентът иска твърде много." — Джил не си свърши работата. "Колата ми е счупена".

Един ден една служителка ме помоли да се срещна с нея извън офиса. Тя се разплака. Тя каза, че чувства, че се е държала лошо с клиента. И така беше. Но истинският проблем се оказа различен: тя чу един от моите бизнес партньори да казва лоши неща за нея и това се отразява негативно на работата й всеки ден .

Това беше истински проблем, който трябваше да бъде отстранен. И така се случи. И после всичко - със служител, с клиент, с партньор и т.н. - мина добре.

В 100% от случаите има убедителна причина и реална причина. Лидерът изслушва убедителна причина и предлага решение. Но след това слуша още по-внимателно и се опитва да разбере каква е истинската причина. И винаги има реална причина. Слушайте и помислете как можете да помогнете.

8. Здраве

Болният лидер не е истински лидер. Лидер, който прекарва време с хора по начин, който не е подходящ за тях, не е истински лидер. Лидер, който не практикува творчество през цялото време, не е истински лидер. Лидер, който не е благодарен за изобилието, което вече се е появило в живота му, никога няма да може да реализира визията си за изобилие. Той не знае как.

Не можете да станете здрави незабавно. Можете само да практикувате и да напредвате. Проследявайте напредъка си.

Снимка 478031

Източник: EPA/БГНЕС

9. Любов

Уорън Бъфет казва, че ще върши работата, която върши и безплатно. Вероятно му е лесно да каже, защото има 100-тина милиарда долара.

Но прочетох писмата му от 50-те години на миналия век, когато той едва започваше. Трябваше да се опитам усилено да ги намеря, когато написах книга за тях през 2004 г. И от тях можете да видите, че когато Бъфет е бил на дъното и започвал собствен бизнес, седейки в хола си, той е обичал това, което прави. Доставяше му радост да търси непознати фирми, които са ужасно подценявани, и след това да ги купува.

Не правете нищо само заради парите. Парите са само страничен ефект от вашата упоритост. И настояваш за това, което те интересува. Изследвайте интересите си. След това действайте упорито. И след това се насладете на страничните ефекти.

7-те правила за успех и богатство на династията Ротшилд

7-те правила за успех и богатство на династията Ротшилд

"Който притежава информацията - той притежава и целия свят", завещава основателят на банкерския клан

10. Бъдете лидер за себе си

Няма нужда да бъдете началник за другите. Преди да мога да водя някого, трябва да умея да водя себе си. Трябва да чета. Трябва да се опитам да се подобрявам поне с 1% на седмица. Трябва да се усъвършенствам в това, което ме интересува. Трябва да разбера по-добре болезнените преживявания, които изпитвам. Трябва да работя всеки ден върху здравето си - физическо, емоционално, умствено, духовно .

Понякога не го правя. И това се забелязва. Но това е добре. Не съжалявай. Днес е нов ден.

За мен определението за успех е много просто: "Успешен ли е денят днес?" В крайна сметка всяко успешно утре се определя от това дали е успешно днес.