Регулаторите на САЩ представиха широк списък с промени, които трябва да бъдат направени в модела 737 MAX на Boeing, пише BBC. Федералната авиационна администрация (FAA) документира подробности за действията, които иска да бъдат извършени, преди самолетите да могат да летят отново в търговски план.
737 MАХ е заземен от месец март 2019 година след две фатални катастрофи, при които загинаха 346 души.
Boeing се надява да върне 737 MАХ във въздуха в началото на следващата година, след като направи необходимите промени.
Предлаганите промени включват актуализиране на софтуера за контрол на полета, преразглеждане на процедурите на екипажа и пренасочване на вътрешното окабеляване.
В свързан доклад, публикуван вчера, FAA заявява, че препоръките към Boeing са достатъчно добре адресирани до проблемите, допринесли за двата фатални инцидента.
След като предложенията станат официални, Boeing ще може да започне да прилага необходимите промени и да подготви самолетите за полет.
Актуализациите на дизайна ще трябва да се правят на всички самолети, доставени на авиокомпаниите, заедно с тези, които все още не са поръчани или изградени.
"Ние продължаваме да постигаме стабилен напредък към безопасното връщане на 737 MAX, като работим в тясно сътрудничество с FAA и други глобални регулатори. Въпреки че все още имаме много работа пред себе си, това е важен етап в процеса на сертифициране", заяви говорител на Boeing пред BBC.
Докато Boeing се надява 737 MАХ отново да започне да лети в търговски план до началото на 2021 година, авиокомпаниите все още могат да срещнат слабо търсене поради пандемията на новия коронавирус и ограниченията за пътуване в световен мащаб.
Има и други препятствия за преодоляване, включително разработването на програми за обучение на пилоти, катко и независими технически прегледи. Трябва да бъдат направени и многобройни симулаторни тестове, резултатите от които трябва да бъдат добре ревизирани.