Гигантът в самолетостроенето Boeing отново ще види своя 737 Max в небето, след като заземеният модел трябва да премине тестове за безопасност на полетите, които са от ключово значение за връщането му във въздуха.

Пилотите, техническите експерти от регулаторните служби и компанията планират тридневни изпитания, които вероятно ще започнат още днес, пише BBC.

Най-продаваният самолет на Boeing беше заземен миналата година, след две фатални катастрофи, при които загинаха 346 души.

Настоящите тестове се оказват за ключови Boeing, но дори и те да преминат добре, ще са необходими месеци на допълнителни проверки за безопасност.

Boeing освобождава 12 000 служители и готви още съкращения

Boeing освобождава 12 000 служители и готви още съкращения

В същото време компанията бавно възстановява производството на 737 Max

Заземяването на модела предизвика финансова криза на 103-годишната компания, както и редица съдебни дела от семействата на жертвите. Случващото се също така повдигна въпроси за това как Boeing и американският регулатор - Федералната авиационна администрация (FAA) - провеждат процеса по одобрение на безопасността.

Разследващите обвиняват за неизправностите системата за контрол на полета, която Boeing преработва от месеци, за да отговори на новите изисквания за безопасност.

Тестовете ще се извършат близо до производствената база на Boeing в Сиатъл.

По данни на Reuters пилотите умишлено ще задействат препрограмирания софтуер MCAS, който беше посочен за виновен за двете катастрофи.

Boeing 737 MAX най-вероятно ще остане заземен поне до август

Boeing 737 MAX най-вероятно ще остане заземен поне до август

Гигантът в самолетостроенето уверяваше, че моделът ще лети до средата на 2020 година. А сега мълчи

FAA потвърди в неделя в имейл до Конгреса на САЩ, че е одобрил извършването на тестови полети за сертифициране на 737 Max.

В имейла обаче се посочва, че "FAA не е взела решение за връщане в експлоатация" и има редица допълнителни стъпки, които трябва да се извършат.

Тестовите полети бяха планирани за миналата година, но разследванията откриха редица нови проблеми, свързани с безопасността, които забавиха процеса.

Междувременно може да отнеме седмици за анализ на данните от тестовите полети. Но дори и ако този процес е успешен, ще са необходими допълнителни полети, обучение на пилоти и допълнителни разрешения от европейските и канадските регулатори.

Европейската агенция за авиационна безопасност посочва, че решение на FAA за връщане на 737 MAX във въздуха няма да означава автоматично разрешение за полети в Европа.

Сривът на петрола е последното нещо, от което Boeing и Airbus се нуждаят в момента

Сривът на петрола е последното нещо, от което Boeing и Airbus се нуждаят в момента

На фона на пандемията на коронавируса и страховете за глобална рецесия