Заземеният модел самолети Boeing 737 MAX най-вероятно няма да се върне в небето преди август, докато производителят продължава да се бори с проблеми в софтуера на машините, пише Reuters, позовавайки се на собствени източници, запознати с въпроса.

Към момента вторият най-голям производител на самолети в света е сигнализирал, че сега се надява да спечели регулаторно одобрение за връщането на самолета в експлоатация през август. Това обаче може да бъде отложено до есента, след като времето за изпълнение на основните етапи е несигурно, казват източниците.

Най-продаваният самолет е заземен от март 2019 година след две фатални катастрофи в рамките на пет месеца, при които загинаха 346 души. Boeing спря производството през януари и разполага с 400 недоставени самолета от модела.

Southwest Airlines, най-големият оператор на 737 MAX в световен мащаб, заяви във вторник, че премахва MAX от графика си до 30 октомври въз основа на скорошното съобщение на Boeing за връщането на модела.

Миналата седмица Reuters съобщи, че ключовият тестов полет за сертифициране е бил забавен най-рано до края на месец май. Агенцията информира в началото на април и че компанията се занимава с два нови проблема със софтуера.

Междувременно Федералната авиационна администрация (FAA) неведнъж е казвала, че график за одобрение на връщането на самолета в небето няма.

Boeing рестартира производството на 737 MAX скоро?

Boeing рестартира производството на 737 MAX скоро?

Компанията вероятно ще се опита да използва затишието около коронавируса

Boeing отказа коментар засега. В понеделник главният изпълнителен директор Дейв Калхун не повтори предварителните данни, че гигантът в самолетостроенето очаква MAX да получи одобрение за връщане в експлоатация в средата на 2020 година. "Оставаме уверени в MAX", каза Калхун.

На 7 април Boeing заяви, че е необходимо да се направят две нови актуализации на софтуера на компютъра за управление на полета на 737 MAX.

Един от проблемите включва хипотетични неизправности в микропроцесора за управление на полета, които потенциално биха могли да доведат до загуба на управление. Другият проблем може да доведе до изключване на функцията за автопилот по време на подход към кацане.

Отново на 7 април американският производител информира, че работи с Collins Aerospace Systems на Raytheon Technologies за актуализациите на софтуера, но не е ясно кога компанията изпълнител ще завърши работата и колко време ще отнеме на регулаторите да валидират поправките, след като завърши одита на софтуерната документация.

Сривът на петрола е последното нещо, от което Boeing и Airbus се нуждаят в момента

Сривът на петрола е последното нещо, от което Boeing и Airbus се нуждаят в момента

На фона на пандемията на коронавируса и страховете за глобална рецесия