BMW AG за пръв път изпревари Mercedes-Benz в САЩ след четири години. За последния месец компанията е продала 35 746 автомобила, което е с над 8 700 броя повече спрямо конкурента ѝ, пише Bloomberg.
Миналата година базираният в Мюнхен производител даде нов живот на своята SUV серия, допълвайки я с новия модел X7, който е очакван от дилърите повече от десетилетие. Междувременно от Mercedes са изпитвали затруднения заради някои доставчици, които снабдяват завода на компанията в Тускалуза, щата Алабама. Те са продали общо 316 094 автомобила през 2019 г., което е само със 135 повече в сравнение с предходната година.
Краят на историята обаче все още не е ясен, защото американската Комисия по ценните книжа и борсите разследва практиките за отчитане на продажбите на BMW, потвърди компанията миналия месец.
Баварският производител е бил критикуван от дилърите в миналото за това, че ги притиска да купуват превозни средства, за да запасят автопарка си от "коли под наем", предназначени за клиенти, които обслужват своите превозни средства. От Bloomberg съобщават за бонуси или надбавки, които компанията е изплащала на дилъри през 2015 г. и 2012 г., които са помогнали за завишаването на резултатите от продажбите.
Автомобилни производители е трябвало да преразгледат резултатите от продажбите си и преди. През 1999 г. например от General Motors признават, че надценяват продажбите на Cadillac за предходния месец декември и е трябвало да отменят твърдението си, че марката изпреварва Lincoln, които са собственост на Ford.