Coca-Cola отчете най-големия спад, от 33 на сто, по отношение на тримесечните си приходи в продължение на поне 25 години. Това явно не притеснява компанията, тъй като според нея, търсенето се е подобрило, пише CNBC.
Изпълнителният директор Джеймс Куинси заяви, че второто тримесечие вероятно ще бъде най-предизвикателното за годината. Coca- Cola отчете фискален нетен доход за второто тримесечие от 1,78 милиарда долара, или 41 цента на акция, което е спад от 2,61 милиарда долара, или 61 цента на акция за година по-рано.
Въз основа на проучвания на анализатори от Revinitif, печалба на акция e 42 цента, спрямо очакванията на Wall Street за 40 цента. Приходите са 7,2 милиарда долара и оправдават с точност прогнозараните.
Обемът на пенливите безалкохолни напитки падна с 12% през тримесечието. При Coke обемите намаляват със 7%, а търсенето на Coca-Cola Zero Sugar, която стимулира продажбите на марката през последните тримесечия, падна с 4%. Но други сегменти от напитки бяха засегнати още по-серизоно. Спадът при чая и кафето е с 31%, до голяма степен поради временното затваряне на почти всички кафенета Costa в Западна Европа. Водата и спортните напитки отбелязаха спад на обемите с 24%. При соковете, млечни и растителни напитки съответно с 20%.