Голяма част от производителите на майонеза у нас не използват яйца за направата на продуктите си, но за сметка на това слагат сериозно количество вода и нишесте. Това показва анализ на асоциацията “Активни потребители”, публикуван днес.
Според него в шест от всички шестнадесет анализирани майонези напълно липсват яйца. В същото време водното съдържание при всички тях е минимум 60 грама на общо 100 грама продукт.
Данните показват, че най-некачествени са продуктите:
- Лека майонева “Петел”, произвеждана за Кауфланд от Диони ООД;
- Майонеза “Ресто”, произвеждана за CBA от ЦБА България ЕООД;
- Rubikon, произвеждана за Кауфланд от Катрин – Ко ЕООД;
- Майонеза Atlantic Co, произвеждана за Фантастико от “Атлантик Ко” ЕООД;
- Домашна трапезна майонеза, произвеждана за METRO от ЕТ “Николина Алендарова”;
- Вегетарианска трапезна майонеза, произвеждана за Супер Маркер в Стара Загора от ЕТ “Николина Алендарова“.
“Това означава, че те не могат да се именуват майонеза, защото в тях липсва основната хранителна съставка, каквато са яйцата. Според международните стандарти тези храни би трябвало да се наричат "салатен дресинг”, посочват от Активни потребители.
Анализът на организацията сочи още, че във всички от изследваните продукти съдържанието на водата е средно около 58 на сто, на олиото – около 27 на сто, а на яйцата – не повече от 3 на сто. За сравнение мазнината в други държави, като Белгия и САЩ е повече от 60%, а на яйца – над 7%.
Източник: aktivnipotrebiteli.bg
Източник: aktivnipotrebiteli.bg
Източник: aktivnipotrebiteli.bg
veselka-hadzieva
на 15.06.2016 в 22:35:19 #1Ура! Майонеза без яйца! Идеално за нас веганите!