След обещанията за повече прозрачност, Facebook има цветно лого, чиято цел е да демонстрира как протичат промените в компанията и нейните дъщерни дружества. В понеделник обявиха ново корпоративно лого, за да отличат компанията-майка от нейните приложения, включително едноименната ѝ платформа за социални медии, пише CNN.

Снимка 451157

Източник: Facebook Newsroom

To включва думата Facebook с главни букви и с нов шрифт. Редува се между синьо, зелено и нюанси на лилаво, червено и оранжево - цветовете, които представляват другите ѝ брандове (синьо за Facebook, зелено за WhatsApp и лилаво, червено и оранжево за Instagram.)

Този ход подчертава усилията на компанията да бъде по-ясна към потребителите относно приложенията, които притежава. Скорошно проучване на мозъчния тръст Pew установява, че само 29% от американците отговарят правилно, че Instagram и WhatsApp са притежавани от Facebook.

"Хората трябва да знаят кои компании правят продуктите, които използват", казва Facebook в публикация в блога си от понеделник.

Компанията планира да използва новото лого на продукти и маркетингови материали през следващите седмици, а през юни ще започне да добавя думите "от Facebook" във всичките си приложения, които ще са придружени от логото.

Снимка 451156

Източник: Facebook Newsroom

По-рано тази година компанията изложи планове си да интегрира своите платформи за съобщения, WhatsApp, Instagram и Messenger, и да наблегне на поверителността. Това включва криптиране на комуникациите и прави възможно потребителите да изпращат съобщения до своите контакти, използвайки някоя от услуги ѝ и SMS. Този ход може ефективно да циментира доминирането на Facebook над пазара на съобщения за години напред.

Усилията идват в момент, когато Facebook и други технологични компании са изправени пред засилен антитръстов контрол. През октомври главният прокурор в Ню Йорк обяви, че 47 щатски адвокати разследват Facebook за антиконкурентни практики. Всичките включени щати "са притеснени, че компанията може да изложи на риск потребителските данни, да намали качеството на избора на потребителите и да повиши цената на рекламата."

Колко щяхте да спечелите, ако бяхте инвестирали $1000 във Facebook при дебюта ѝ на борсата?

Колко щяхте да спечелите, ако бяхте инвестирали $1000 във Facebook при дебюта ѝ на борсата?

Технологичният гигант излиза на борсата през 2012 година