Компанията-майка на Facebook Meta, Twitter и TikTok са водещите световни гиганти в сферата на социалните медии, които попадат и сред най-нехаресваните марки в САЩ. Това става ясно от новото проучване на Axios Harris Poll 100, цитирано от CNBC. За да съставят класацията, Axios и The Harris Poll интервюират над 16 000 американци да оценят 100 компании в 9 категории, свързани с репутацията.
Топ 7 на компаниите с най-лоша репутация в САЩ:
- The Trump Organization
- FTX
- Fox Corporation
- Meta
- Spirit Airlines
- TikTok
Американците определят Trump Organization като компанията с най-лошо обществено мнение в страната. Това е единствената компания в списъка с "много лоша" обща оценка, което е най-ниското възможно ниво. Trump Organization получава особено ниски оценки в категориите "характер", "доверие" и "етика".
Класацията беше публикувана само няколко дни преди бившият президент Доналд Тръмп, който ръководеше Trump Organization в продължение на десетилетия, да бъде обвинен в 34 престъпления, свързани с фалшифициране на бизнес документи преди президентските избори през 2016 година.
Вече фалиралата борса за криптовалути FTX е с втората най-лоша репутация. Сагата се задълбочи, след като CNBC съобщи, че бившият главен изпълнителен директор на FTX Сам Банкман-Фрайд е търгувал със средства от сметките на кредитополучателите без разрешение, което доведе до колективен иск за милиард долара.
Meta и Twitter получават слаби резултати в категориите "култура" и "етика". И двете компании се сблъскаха със сериозна обществена критика, след като уволниха хиляди служители. TikTok се представя по-слабо в категориите "гражданството" и "характер", на фона на нарастващите опасения на американските законодатели относно потенциалното влияние на китайското федерално правителство върху платформата.