Заводът на Tesla в Берлин все още е в процес на изграждане, година след старта си. Производството във фабриката трябва да започне до края на тази година, но неизвестните пред строежа стават все повече.
За компанията не беше лесно да за стартира проекта "Giga Berlin" близо до Берлин. Първо, компанията трябваше да подготви обекта, но действителните строителни работи започнаха частично в края на май 2020 г.
Около година от началото на строителството централата все още не е готова. Работата на няколко пъти беше на на пауза или частично ограничена. Сред причините бяха оплаквания на екоактивисти и известна бюрокрация от страна на държавата. Не е ясно дали Tesla също е причина за забавянията. Вероятно и блокировките заради коронавируса за изиграли роля.
Каквито и да са причините, за разлика от Tesla Giga в Шанхай, която произвежда първите автомобили в рамките на около година, Tesla Giga Berlin все още не е завършена. Добрата новина за Tesla e, че работата е в наистина напреднал етап. Предстои някои сгради да бъдат завършени и тогава компанията може да завърши инсталирането на производствено оборудване.
Производството на първия Made-in-Germany (MIG) Tesla Model Y за Европа трябва да започне до края на тази година. От решаващо значение за Tesla е да пусне Model Y възможно най-скоро.
Миналия месец Tesla отложи откриването на първата си европейска гигафабрика за края на 2021 г. от първоначалната дата, която беше за 1 юли, след като заяви и планове за създаване на завод за акумулаторни клетки. По-рано пе май се появиха и съобщенията, че компанията е решила да отложи старта на производството до януари 2022 година.
"Трудно е да се предскаже с точност кога ще започне производството, защото можем да сглобяваме автомобилите само когато имаме всички компоненти", каза Мъск.
Миналия месец Мъск беше на посещение в Германия, като една от вероятните причини е планираната фабрика за акумулаторни батерии. Тя трябва да създаде до 1000 нови работни места и трябва да бъде изградена непосредствено на изток до фабриката за автомобили. Проблемът идва от там, че със заявлението за лиценз за фабриката за акумулаторни батерии Tesla може да предизвика още по-голямо напрежение от досега създаденото.
По думите му бюрокрацията е основна спънка пред по-бързото задействане на процесите. "Мисля, че може да има по-малко бюрокрация, това би било по-добре", заяви той тогава.