Google вече няма да позволява събирането на поверителна информация за деца с цел създаване на рекламен профил, съобщиха от компанията. Възрастта, полът и интересите им ще останат тайна за рекламодателите, гласят нови мерки, които целят да защитят децата на възраст под 18 г., които използват услугите на интернет гиганта.
Други промени включват нова възможност всеки под 18-годишна възраст да поиска премахване на снимките си от резултатите на търсачката, а качените в YouTube видеа от деца ще преминат на най-поверителните настройки за показване.
Промените наподобяват представеното от Facebook миналия месец. Instagram, собственост на гиганта, ще направи профилите на деца под 16-годишна възраст поверителните. Те все пак ще могат да ги направят публични, ако поискат. Компанията забрани и насочването на реклами към деца въз основа на интересите и действията им в интернет. Но ще позволи такива, базирани на възраст, пол и местоположение.
Google казва, че въвежда промените заради нови регулации, въведени в някои страни.
Гигантът прави и някои други, по-дребни промени. SafeSearch, която ограничава представянето на еротични изображения, вече
ще е включена по подразбиране за лицата под 18-годишна възраст. Досега това бе така само за тези под 13 г.
Потребителите под 18 г. няма да могат да включват и историята на местоположението си.
В YouTube функцията за автоматично стартиране на следващото видео ще е изключена по подразбиране, а сайтът ще подсеща децата да си почиват от екрана.
Очаква се промените да влязат в сила през следващите седмици и месеци.