Google Chrome няма да блокира напълно проследяването на "бисквитките" до края на 2023 г., заяви говорител на компанията, собственост на Alphabet. Този ход веднага предизвика притеснението както на конкуренцията, така и на регулаторите. Съперниците на Google обвиниха най-големия продавач на онлайн реклами в света, че целта на това е да спечели по-голям пазарен дял.
От Google твърдяха, че искат да забранят на компаниите за персонализиране на реклами да събират интересите на потребителите чрез т. нар. "бисквитки" от януари 2022-ра година. Днес твърдят, че им е повече време.
Акциите на Alphabet поскъпнаха с 0,5%
Увеличиха се и акциите на компаниите, които буквално се надпреварват да намалят разчитането на "бисквитките". Сред тях са Trade Desk (18%), PubMatic (12%) r Criteo (10%).
Британският регулатор, който следи за спазването на честната конкуренция обяви, че от Google спазват споразумението за премахване на персоналните реклами във Великобритания.
"Трябва да се движим с отговорни темпове, като осигурим достатъчно време за публична дискусия относно правилните решения както за издателите, така и за рекламната индустрия като цяло, за да може тя да промени своята стратегия", коментира Винай Гоел, който е директор по поверителността на Chrome.
Защита за потребителите
Министерството на правосъдието на САЩ също разследва Chrome за "бисквитките", както и Комисията по конкуренция на Европейския съюз.
Google работи с рекламната индустрия по технологии, които биха могли да заменят възможностите за проследяване на "бисквитките", като същевременно по-добре защитават онлайн поверителността.
От компанията, която стои зад най-популярната търсачка в света твърдят, че целта им е до края на следващата година да изберат нови техники, да извършат окончателни тестове и след това постепенно да се премахне проследяването на данните на потребителите, чер които се правят и персонализираните реклами.