Идеята на Google да спре да използва и да забрани популярен инструмент за проследяване на потребителите в интернет създава притеснения в Департамента по правосъдие на САЩ, пише Reuters, цитирайки свои източници. Проблемът се крие в опасенията на експерти от индустрията и разследващи от департамента, че промяната ще засили мощта на интернет гиганта и ще навреди на по-дребните конкуренти.

Преди година Google съобщи, че ще прекрати употребата на определен тип "бисквитки" в своя браузър Chrome — конкретно тези от трети страни. В следващите месеци гигантът започна да предоставя все повече подробности около идеята си, с което нараснаха притесненията, че мултимилиардната компания не е загрижена за поверителността на потребителите, а за банковата си сметка.

Google спря да обновява приложенията си за iPhone, за да не разкрие как ползва данните на потребителите

Google спря да обновява приложенията си за iPhone, за да не разкрие как ползва данните на потребителите

Почти всички от тях не са получавали ъпдейт от два месеца - и сами започнаха "да се оплакват" заради това

Така наречените бисквитки са текстови файлове с определен набор от данни, които се използват за идентифицирането на отделните компютри. Досега те се смятаха за неразделна част от съвременния интернет. Бисквитките обаче представляват и уязвимост за поверителността на потребителите.

Представители на правосъдното ведомство вече се е свързал с мениджъри на компанията с въпроси как промените ще засегнат рекламната и медийната индустрии. Разследващите се опитват да разберат дали Google не използва Chrome, който им 60% дял по света, да нанесе потенциално съкрушителен удар върху конкурентите си, които използват бисквитките, за да предоставят на потребителите персонализирани реклами. И дали в същото време, чрез новите си технологии, компанията не си оставя вратичка да продължи да следи всеки ход на потребителите в интернет.

Google е най-голямата компания в дигиталната рекламна индустрия, като заедно с Facebook отговарят за 54% от приходите по света.

Правителството на САЩ разследва рекламния бизнес на Google от средата на 2019 г. и през октомври м.г. повдигна обвинение на компанията заради практики, с които гигантът незаконно се опитва да запази доминиращото си положение при търсачките.

Ново дело: Десет щата съдят Google заради незаконна сделка с Facebook на рекламния пазар

Ново дело: Десет щата съдят Google заради незаконна сделка с Facebook на рекламния пазар

Поредният иск срещу монопола на гиганта