Идеята на Google да спре да използва и да забрани популярен инструмент за проследяване на потребителите в интернет създава притеснения в Департамента по правосъдие на САЩ, пише Reuters, цитирайки свои източници. Проблемът се крие в опасенията на експерти от индустрията и разследващи от департамента, че промяната ще засили мощта на интернет гиганта и ще навреди на по-дребните конкуренти.
Преди година Google съобщи, че ще прекрати употребата на определен тип "бисквитки" в своя браузър Chrome — конкретно тези от трети страни. В следващите месеци гигантът започна да предоставя все повече подробности около идеята си, с което нараснаха притесненията, че мултимилиардната компания не е загрижена за поверителността на потребителите, а за банковата си сметка.
Така наречените бисквитки са текстови файлове с определен набор от данни, които се използват за идентифицирането на отделните компютри. Досега те се смятаха за неразделна част от съвременния интернет. Бисквитките обаче представляват и уязвимост за поверителността на потребителите.
Представители на правосъдното ведомство вече се е свързал с мениджъри на компанията с въпроси как промените ще засегнат рекламната и медийната индустрии. Разследващите се опитват да разберат дали Google не използва Chrome, който им 60% дял по света, да нанесе потенциално съкрушителен удар върху конкурентите си, които използват бисквитките, за да предоставят на потребителите персонализирани реклами. И дали в същото време, чрез новите си технологии, компанията не си оставя вратичка да продължи да следи всеки ход на потребителите в интернет.
Google е най-голямата компания в дигиталната рекламна индустрия, като заедно с Facebook отговарят за 54% от приходите по света.
Правителството на САЩ разследва рекламния бизнес на Google от средата на 2019 г. и през октомври м.г. повдигна обвинение на компанията заради практики, с които гигантът незаконно се опитва да запази доминиращото си положение при търсачките.