Три големи европейски производители на автомобили обмислят креативен подход, за да останат в играта на фона на ожесточена конкуренция от Tesla и китайската конкуренция - искат да направят евтини електромобили и то много от тях.

Volkswagen, Renault и Stellantis обмислят възможността да се обединят, за да направят по-евтини електрически превозни средства, опасявайки се че това ще е единствената им възможност да оцелят в света на електромобилите. Времето ги притиска - европейските производители на автомобили все още са далеч от BYD и Tesla в това отношение.

Според главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, главен има "осъзнаване, че в бъдеще компаниите, които не са в състояние да се изправят пред китайската конкуренция, ще са в беда". Това заявява той пред Automotive News Europe.

Идеите на варират от "обединяване на ресурси за развитие, до групиране на бизнеси, за да се конкурират по-добре".

BYD изпраща товарни кораби с електромобили в Европа. Първият с 7000 превозни средства вече отплава

BYD изпраща товарни кораби с електромобили в Европа. Първият с 7000 превозни средства вече отплава

Тя детронира Tesla като най-голям производител на електромобили в света

Досега 2024 г. е създала серия от препятствия, засягащи продажбите на електромобили, а производителите на автомобили казват, че са били неподготвени. Сред проблемите е, че някои правителства са намалили или премахнали изцяло стимулите за покупка на електромобили, компаниите за отдаване под наем намаляват броя на електромобилите, заради това че поддръжката им е твърде скъпа. След като продаде 20 000 електромобили Tesla, Hertz спря и покупките на 65 000 електрически коли от европейската Polestar. Това се случи в началото на този месец.

Дори Tesla усеща трудности в този момент, с нисък дял от 20% тази година, който изтри около 150 милиарда долара от пазарната й капитализация, повече от два пъти стойността на VW, според Bloomberg.

Следващото предизвикателство са по-строгите правила за емисиите, които ще влязат в сила в ЕС през следващата година, което означава, че за производителите на автомобили трябва или да спрат да работят или да правят повече повече електрически коли. Имат и вариант да плащат глоби, но това няма да е най-добрият изход. така например, в най-лошия сценарий VW може да понесе глоби от над 2 милиарда евро, ако не намали емисиите от автопарка, пише Bloomberg.

Tesla и китайската BYD планират откриване на производство в Сърбия

Tesla и китайската BYD планират откриване на производство близо до България

Автомобилните гиганти проявяват интерес към Балканите

Междувременно BYD планира да покаже своите най-нови електромобили на предстоящото автомобилно изложение в Женева, включително конкуренция на луксозен SUV на Mercedes G-Class, което е доста тревожно сред европейците.

Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео предложи формирането на "Еърбъс на автомобилите" - което означава обединяването на ресурси от Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство и обединяване на три от най-големите автомобилни производители в Европа за изграждане на евтини електромобили в голям мащаб.

Volkswagen губи в надпреварата за електромобили в Китай

Топ произродителят на автомобили в Европа губи в надпреварата за електромобили в Китай

Все още изостава от Tesla

Повечето анализатори смятат, че 2024 г. ще бъде странна година и че "спадът" в продажбите на електромобили със сигурност няма да продължи и че най-голямата бариера са разходите за този вид превозни средства.

VW, Stellantis и Renault, всяка поотделно, работят върху нови BEV на цена от 25 000 евро или по-малко, докато Mercedes и BMW планират да пуснат нови електромобили с подобрена технология до 2025 г.