Когато Volkswagen направи плановете за електрическото си бъдеще през 2019 г., той беше най-големият производител на автомобили в света, имаше и всички шансове да изпревари Tesla като № 1 производител на електромобили.

Но тази трансформация още не се е случила. Почти пет години по-късно Volkswagen Group, (Audi и Porsche също влизат тук), все още изостава от Tesla на милиардера Илон Мъск, продавайки по-малко от половината от 1,31 милиона електрически превозни средства, които американския съперник отчита миналата година.

Компанията е назад и в Китай, който е неговият най-голям пазар и страна, в която Volkswagen е най-продаваната автомобилна марка поне от 2000 г. Вече- не. Марката е близо до загуба на тази корона от местния съперник BYD, пише CNN.

На пазар, където се очаква продажбите на електромобили да нараснат с над една четвърт през 2023 г., продажбите на Volkswagen се очаква да се свият със 7%. Сега групата е на осмо място в бързо развиващия се пазар на електрически превозни средства в Китай с дял от едва 3,3%. BYD, която държи първото място, има 25%, а Tesla, която е на второ място, има 15%, според GlobalData.

Цената на акциите на компанията Volkswagen скочиха с 60% през 2021 г. Компанията искаше да построи шест гигафабрики за производство на батерии в Европа до 2030 г. и обяви планове да продаде над 2 милиона електрически коли годишно до 2025 г.

Шефът на Volkswagen: Вече не сме конкурентоспособни

Шефът на Volkswagen: Вече не сме конкурентоспособни

VW планира съкращения на работни места, за да бъде в крак с лидерите при електромобилите

Повечето от тези печалби от акции бяха загубени през 2022 г.,след като стана ясно, че Volkswagen не успява да изпълни обещанията. Акциите продължават да падат и са намалели с 14% досега тази година.

Volkswagen се връща на земята - към реалността. Миналия месец Томас Шефер, главен изпълнителен директор на Volkswagen леки автомобили, призна че водещата марка на групата "вече не е конкурентна" заради високите разходи и ниската производителност.

Когато става дума за електромобили, скоростта надделява над размера, заради бързото темпо, с което се движат иновациите, коментират анализатори. Никога нямаше да е лесно за една 86-годишна компания със 115 фабрики и близо 676 000 служители по целия свят да се движи със скоростта, която се иска за състезанието с електромобили.

Ще се възстанови ли Volkswagen?

През първите девет месеца на тази година електромобилите представляват едва 8% от доставките на групата или 531 500 от 6,8 милиона продадени автомобила. Volkswagen си поставя за цел 50% дял до 2030 г.

Компанията вижда потенциал и в Съединените щати, смята да наложи значително присъствие. Електрическите автомобили са "нашата пазарна възможност да станем основен играч в Северна Америка", каза говорител на компанията.

Проблемите на Volkswagen с електромобилите се влошават

Проблемите на Volkswagen с електромобилите се влошават

Поръчките за електромобили са намалели до 150 000 в Европа. Това е с 50% по-малко от 300 000 от миналата година.

Стратегията на Volkswagen за батерии

Компанията инвестира милиарди за изграждане на батерии, което ще намали производствените разходи. Производителят може да си осигури огромни печалби, ако върви по план, но това е рисковано залагане.

Най-продаваните електромобили в света през 2023 година. Доминират китайските модели

Най-продаваните електромобили в света през 2023 година. Доминират китайските модели

В класацията личи и силата на регионалния пазар

GlobalData излиза с данни, че Volkswagen Group е продала 717 000 EV тази година, което й осигурява глобален пазарен дял от 7% и я поставя на четвърто място след Tesla, BYD и китайския SAIC Motor. GlobalData вижда, че VW може да се превърне в най-голямата марка за електромобили в света до 2030 г. - пет години по-късно от предишните прогнози.