Акциите на Apple се възстановиха добре след скорошната разпродажба, но решението на Уорън Бъфет да намали наполовина дела си в компанията трябва да обезпокои някои инвеститори, пише The Irish Times. Да, милиардерът все още има огромен дял в технологичния гигант, но и осъзнава, че компанията вече не е никак евтина.
Вярно е, че Бъфет искаше да се възползва от по-ниските данъци върху капиталовите печалби (21 процента днес, в сравнение с 35 процента не толкова отдавна) преди изборите в САЩ, което налагаше известна печалба.
Все пак оценката на Apple днес е много различна от тази, когато Уорън Бъфет за първи път купи акциите през 2016 г., отбелязва стратегът на Creative Planning Чарли Билело. Съотношението цена-печалба на Apple премина от под 10% до над 30%, а съотношението цена-продажби от 2% на 9% - най-високото в историята.
Източник: iStock
Казано по друг начин, печалбите в цените на акциите на Apple през последното десетилетие (859 процента) "далеч изпревариха основния й растеж" (приходите се увеличиха със 111 процента).
AI ли качи Apple на исторически връх
През юли акциите на Apple поскъпнаха с 2,5 % до рекорден връх, след като Morgan Stanley повиши целевата си цена за акциите на производителя на iPhone и определи акциите като "топ избор" заради усилията на компанията в областта на изкуствения интелект и ефекта им върху продажбите на устройства.
Така акциите на технологичния гигант, които скочиха с близо 20 % тази година, поскъпнаха до 236,30 долара, с което пазарната стойност на компанията достигна 3,62 трилиона долара - най-високата в света.
През юни беше представен Apple Intelligence - платформа с множество AI функционалности, които се интегрират както със системни, така и с външни приложения. Според експерти нововъведението ще примами клиентите да обновят устройствата си.
Това е сериозен обрат, след като повече от година се считаше, че Apple изостават от Google на Alphabet и подкрепяната от Microsoft OpenAI.
Новата технология е съвместима само с 8% от устройствата iPhone и iPad, а Apple разполага с 1,3 млрд. броя смартфони, които в момента се използват от клиентите, посочиха анализаторите, като добавиха, че компанията може да продаде близо 500 милиона броя iPhone през следващите две години.