Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде зелена светлина за една от най-големите сделки от началото на годината. Антимонополният регулатор разреши придобиването на част от марките на "Булгартабак" от втория най-голям производител на цигари в света British American Tobacco (BAT).
В първата половина на април международната корпорация обяви, че е сключила споразумение за над 100 милиона евро с българската компания, която включва брандовете Victory, Eva Slim и GD, както и други европейски марки.
Споразумението предвижда още придобиването на 100% от дистрибуционната компания "Експрес Логистика & Дистрибуция".
В решението на ведомството се посочва, че сделката няма да доведе до опасност от "засилване на господстващото положение".
От документите, подадени до КЗК, става ясно, че "Булгартабак" ще продължи да произвежда освен купените от BAT марки Eva Slim, Victory и GD, също и цигарите ММ и Prestige. Последните обаче ще бъдат за износ.
"Уведомителят посочва, че след концентрацията БТХ (бел.ред: Булгартабак Холдинг) ще продължи да произвежда цигари чрез своите дъщерни дружества "Благоевград-БТ" АД и "София Булгартабак" АД", посочват от регулатора.
"Това ще бъдат марките цигари, предмет на сделката, както и марките цигари MM и Prestige, чието производство ще се извършва в България, но произведените продукти ще се реализират на външни пазари, а не тези, които са обект на лицензионното споразумение относно тези две марки, което ще бъде сключено между БАТ и БТХ", се казва още в решението на комисията.
При обявяването на сделката от BAT съобщиха, че ще направят една от най-големите инвестиции в България за тази година, като ще бъдат отворени нови 100 работни места и допълнително още 1000 в дистрибуцията.
В България от 1993 година корпорацията има силна позиция на българския пазар с дял от 12%. След сделката обаче компанията вече ще държи над 40% от пазара тъй като в момента "Булгартабак" управлява 30 на сто от него.