Ozone.bg, най-голямата българска платформа за интернет продажби на продукти за забавление, продължава да разширява дейността си. В портфолиото на компанията вече влизат още две компании, потвърди пред Money.bg управляващият директор Любомир Бабуров.
След като през 2019 г. Ozone.bg придоби физическата верига магазини Pulsar, под шапката ѝ вече са и две платформи за е-търговия, познати на родния пазар: PCStore.bg и Baby.bg.
Придобиването на PCStore.bg всъщност е приключено преди повече от година. "В последните месеци нанесохме съществени промени по него, за да отговаря на изискванията ни за един наистина актуален технологично сайт", посочва Бабуров. Новата придобивка вероятно се е отплатила добре през 2020 г., която бе белязана от пандемията и тенденцията всички да работят от вкъщи, което пък от своя страна повиши драстично продажбите на персонални компютри и лаптопи, както и за аксесоари за тях. А сега, преди празниците и във втория локдаун, компанията очаква и значителен ръст на продажбите на играчки, пъзели, гейминг и книги.
Въпреки че първоначално профилът на Baby.bg може да изглежда твърде различен от обичайния за Ozone.bg, това всъщност не е точно така, посочва Бабуров. "От години работим с детски играчки, включително такива за най-малките. За нас Baby.bg беше точната добавка, така че да имаме пълна гама продукти за родители", казва той.
Засега финансовите резултати остават неясни, но за 2021 г. Ozone.bg си е поставила за цел повишаване на приходите от 50% на PCStore.bg, както и на Baby.bg, който стана част от групата преди седмици. Но Бабуров потвърждава, че Ozone.bg се разраства изключително бързо. Пред интернет магазина стоят и големи цели: навлизането на чуждестранни пазари. Компанията вече стъпи в съседна Румъния през март т.г., а се цели и в други съседни страни. Що се отнася до останалите два сайта, Бабуров не споделя конкретни планове, но посочва, че разширението в чужбина не е изключено.
Компанията няма намерение да забавя развитието си и в България. През април т.г. Бабуров посочи пред Money.bg, че компанията ще разшири значително склада си. Заради пандемията на заден план остана и разширяване на веригата Pulsar, но след краят на здравната криза това също вероятно ще се случи.
Ozone.bg търси и други възможности за разширяване чрез придобиване: "Стига съответният бизнес да попълва конкретна бизнес ниша, която е ценна за нас", посочва той. И допълва: "Не по-малко важно е и да можем ефективно да обърнем внимание новият бизнес, тъй като с всяко разрастване има своите нужди и крие рискове към вече съществуващите ни процеси - за това към момента подхождаме изключително внимателно".