Apple и Samsung затягат хватката си около американския пазар на смартфони, пише CNET, цитиран от агенция "Фокус".

Онлайн изданието цитира данните от проучване на консултантската компания NPD, според които двата технологични гиганта имат 68 процента от пазара в САЩ.

Продажбите на iPhone с скочили до дял в размер на 42 процента през последното тримесечие на миналата година. Това е 7-процентно увеличение в сравнение със същия период на 2012 година. Делът на Samsung е нарастнал до 26 на сто, като през предходната година е бил 22 процента.

Двата големи конкурента увеличават дяловете си на пазара на фона на загуба за други компании. BlackBerry очаквано губи най-много. Делът на затруднената канадска фирма е намалял с почти две трети, според NPD. Motorola и HTC са другите губещи производители, а LG е единствената компания, освен Apple и Samsung, която бележи ръст на годишна база.

60 процента от американците вече имат смартфони, като в края на 2012 година собствениците на „умни" устройства са били 52 на сто. Използването на мобилен трафик е нарастнало от 5.5GB на 6.6GB на месец.