Citigroup постепенно ще се изтегли от Японския пазар на потребителски и ипотечни кредити.

Citigroup, която оперира пазара в страната на изгряващото слънце под марката "Dic", заяви днес, че ще закрие 32 офиса и 540 машини за кредити, както и търговската марка.

Япония, един от най-големите пазари за финансови услуги в света беше стагниран от строгата регулация, много ниските нива на основните лихвени проценти и законите, които карат фирмите да възстановяват на клиентите си взетите преди такси, които сега се смятат за незаконно високи.

Друга американска фирма General Electric Co търси вече година кой да купи финансовото и поделение в Япония, познато под марката "Lake".

Но Citigroup, която понесе тежки загуби от финансовата криза и трябваше да отпише активи за $45 милиарда от миналото лято насам, не иска да излезе изцяло от пазара на потребителски кредити във втората по големина икономика в света.

Американската банка заяви, че ще „редуцира" отпускането на нови кредити. Говорителят на компанията в Токио Ацуко Юшицуго, каза че бизнесът онлайн ще продължи да работи.

Много от потребителите на кредити се оказаха на червено през последните години, карайки някои от банките, опериращи в Япония, да набират допълнителен капитал.

Други, като Citigroup, решиха постепенно да намалят мрежите на финансовите си поделения. През 2002, американските банки са имали 903 офиса за обслужване на потребители в Япония. През Януари 2007 година броят им намаля до 320.

Оставащите 32 офиса на Citigroup ще бъдат закрити през следващите 12 месеца.