Забавянето на автомобилният сектор е гореща тема не само за големите икономики в Европа и особено важна такава за доскорошният двигател на растежа на Стария континент в лицето на Германия. Проблемът със свиването на търсенето на коли в световен мащаб обаче е не по-малък проблем за една икономика далече от Европа.
Става въпрос за Индия, която се намира в тежко състояние, а само автомобилният ѝ сектор е изгубил над 300 000 работни места. Този резултат стана видим още през април тази година.
Интересна се оказва реакцията на финансовият министър на страната Нирмала Ситараман, който е подложен на сериозен натиск през последните месеци заради разочароващото представяне на сектора. Той обаче многократно отрича да има спад в автомобилната индустрия и като контрапункт посочва разрастването на бизнеса на Uber и Ola в страната.
Но компаниите от сектора са на друго мнение. Maruti-Suzuki, която е водещ производител на автокомпоненти в страната обяви 24,4% спад на продажбите на автомобили на годишна база през септември. В общ план продажбите в Индия през миналия месец са се свили с 24,8 на сто в сравнение със септември 2018 година.
Негативният ефект от забавянето на сектора вече се усеща сериозно и в представянето на индийската икономика. Тя се представя далеч по-слабо в сравнение с предходната година. През септември индексът на производствената активност остава на ниво 51,4 пункта, което е най-ниското му равнище от май 2018 година.
Междувременно рейтинговата агенция S&P намали прогнозата си за растежа на брутния вътрешен продукт (БВП) за 2020 година от 7,1% по-рано до 6,3%.
"Забавянето на Индия е по-сериозно, отколкото очаквахме. През периода май-юни икономиката нарасна с едва 5%, което е зачително под потенциала ѝ, който ние изчислихме на 7 на сто", посочват експертите от S&P.