Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши концентрацията, която ще се осъществи чрез придобиването на пряк едноличен контрол от страна на „Максима България" ЕООД, София, върху магазини от търговска верига „Калея", София, посредством сключването на дългосрочни договори за наем.
Крайните изводи, до които Комисията е достигнала са, че придобиването на едноличен контрол от страна на Максима България върху магазини от търговската верига „Калея" не би могло да възпрепятства ефективната конкуренция.
Анализът на пазара от КЗК установил, че търговията на дребно с бързооборотни стоки в София не се различава съществено от останалите населени места в страната - в столицата традиционната търговия също е предпочитана от населението, за което допринасят навиците на българския потребител.
Удобната локация и гъвкавото работно време са определящи за клиентите, като Комисията отчита и това, че липсва изградена трайна потребителска култура за пазаруване в определен тип магазини, водещи са ценовите колебания, в резултат на които търсенето се преориентира лесно.
Ето защо традиционните (квартални, малки, смесени магазини, павилиони и други) и модерни форми на търговия (търговски вериги) са все още участници на един и същ продуктов пазар. Обобщените данни от получените становища на конкуренти и маркетингови агенции показват, че нивото на проникване на модерната форма на търговия заема около 30% в цялата страна, като дори и на територията на град София този процент е около 40%. Ето защо като цяло пазарът може да се определи като нискоконцентриран, посочват от КЗК.
Barda
на 14.10.2010 в 16:10:49 #1леле, тая мадама на снимката още 1 копче не можаха ли да й разкопчаят