Повече от 637 милиона души са пътували в Китай през последната седмица (известна като "Златната седмица"), генерирайки 68,6 милиарда долара приходи от туризъм, заяви правителството на страната, цитирано от CNBC.
Тази година "Златната седмица" беше най-дългият почивен период в Китай и продължи 8 дни заради сливането на два празника - традиционният Лунен фестивал в Китай (познат още като Фестивалът или Празникът в средата на есента/Mid-Autumn Festival) и Националният ден на Китайската народна република (национален празник, отбелязващ създаването на Китайската народна република на 1 октомври 1949 година).
По време на "Златната седмица" миналата година са пътували около 782 милиона туристи, или с около 145 милиона повече от тази година. Тазгодишните резултати обаче се приемат като много добри от Китай - страната отбелязва скок на вътрешната си туристическа индустрия и изпраща нов сигнал, че се възстановява на фона на глобалната криза, причинена от пандемията на Covid-19.
Кадрите от тазгодишните чествания са в ярък контраст със сцените по света, където държавите продължават да се борят с нарастващите нива на инфекции на новия коронавирус, високите нива на безработицата, нарастващата бедност и все още ниската икономическа активност.
Правителството на Китай съобщава за 205 активни случаи на Covid-19 сред населението си от 1,4 милиарда души.
Още на 30 септември - ден преди началото на "Златната седмица" - Източна жп гара в град Хангжоу е била препълнена с туристи, като билетите за високоскоростните линии са били разпродадени в рамките на часове след пускането им в продажба.
На 1 октомври, първият (бонус) ден на празненствата, местните медии съобщават за милиони туристи в Шанхай, Пекин, Шенджън, Сиан и много други, сред които и Ухан - първото огнище на новия коронавирус. Градът не е декларирал нови инфекции от месец май. Националната здравна комисия в страната обаче не причислява асимптоматичните носители на вируса като потвърдени случаи.
По време на празничните дни в Китай за 1 май, когато почивните дни бяха 5, страната отчете 85 милиона вътрешни туристи през първата половина на периода. Тогава данните показват приходи от туризъм в размер на приблизително 5 милиарда долара. През 2019 година празникът донесе 195 милиона местни туристи за целия почивен период, генерирайки повече от 16,5 милиарда долара.