Данните на Японската асоциация за продажба на автомобили сочат, че през изминалия месец сделките с нови коли са се сринали с 24,9% спрямо същия месец на миналата година, предаде Nikkei. Същата тенденция се наблюдава и на вторичния пазар на автомобили, където продажбите се понижават още повече - с 26,4% до 192 504 автомобила.

Според организацията повечето местни компании са сериозно засегнати от това понижение. Най-тежък удар понасят от Honda, при които сделките с нови автомобили се понижават с 40,5% на годишна основа, следвани от Nissan (36,9%) и Toyota (21,7%).

Продажбите на автомобили в САЩ също спадат през септември

Продажбите на автомобили в САЩ също спадат през септември

Така страната се присъедини към тенденцията, наблюдаваща се в Европа и Китай

Продажбите на миниавтомобили, например Toyota Pixis, също спадат, като това е първото им понижение от три месеца насам. В сегмента спадът е малко по-умерен, отколкото на конвенционални превозни средства, като той се понижава с 22,3% до 122 280 коли. Най-тежък спад регистрират от Daihatsu - 26,3%, но Suzuki също са засегнати, като при тях понижението е от 6,2%.

Негативните резултати бяха отдадени на тайфуна Хагибис и "други климатични фактори и бедствия". Но несъмнено политиките на властите в страната също са повлияли върху представянето на отрасъла и потребителските настроения. "Не може да се каже, че не се наблюдаваше ефект от увеличаването на потребителския данък, но е необходимо да се видят данните през следващите няколко месеца", каза говорител на Японската асоциация за продажба на автомобили.

Ставаме ли свидетели на спукването на автомобилния балон в САЩ?

Ставаме ли свидетели на спукването на автомобилния балон в САЩ?

Делът на необслужваните кредити расте с най-бързия си темп от 2008-а насам

Данъкът беше увеличен с 2 процентни пункта в началото на октомври до 10% и обхвана почти всички потребителски стоки, включително и автомобилите. Същевременно тайфунът Хагибис нанесе сериозни щети в региона Канто през месеца.