Правителството на Уганда преговаря с турската строителна компания Yapi Merkezi за строителството на 273-километрова жп линия от границата с Кения до столицата Кампала, съобщава Quartz. Проектът първоначално беше възложен на китайска компания, но за 8 г. не беше постигнат никакъв успех.

Със строителите от южната ни съседка вече е подписан меморандум за разбирателство, като в Уганда се надяват изпълнителят да помогне и за намирането на финансиране. Сумата е сериозна - 2,3 млрд. долара.

В Африка Китай строи пътища, а Европа брои насекоми

В Африка Китай строи пътища, а Европа брои насекоми

Китайските компании се справят далеч по-ефективно с реализирането на проекти в Африка от европейските си конкуренти. Докато едните строят, другите се опитват да наложат своите ценности.

Парите се оказаха проблем и за Пекин - немалко от африканските проекти се оказват твърде скъпи начинания за местните правителства и, ако в някои случаи това се оказва възможност комунистическата страна да получи достъп например до пристанища вместо дължимото, то през миналата година се наложи да се отписват лоши кредити в 17 държави на континента. Затова и китайската Exim Bank отказа да финансира жп проекта в Уганда.

Yapi Merkezi в момента строи жп линия в Танзания, като това прави сюжета още по-комплексен. В Уганда сериозно обмислят вариант целият мащабен жп проект да се преориентира в тази посока, като по линията се очаква значителен товарен трафик. Това би било удар по Кения, където с китайско финансиране беше построена 730-километрова жп линия до едно от важните пристанища на страната.

Германски политик с танзанийски корени: Спрете помощите за Африка

Германски политик с танзанийски корени: Спрете помощите за Африка

Според Джо Чиало Западът трябва да засили икономическото си сътрудничество със страните от Черния континент

През 2022 г. Уганда вече "отряза" друга строителна компания от комунистическата страна, този път - заради липса на прогрес по проект за 7 водни електроцентрали за 223 млн. долара.