В момент когато европейските компании най-накрая започват да наблюдават възстановяване на печалбите, новите мерки за ограничаване на разпространението на коронавирус заплашват да изтрият този трудно спечелен напредък, пише Bloomberg.

Плановете за затваряне в продължение на месец на барове, ресторанти и други бизнеси в Германия и Франция, като в същото време други бизнеси продължават работа, намалиха оптимистичните настроения в следствие на по-добрите очаквани резултати на компании като Anheuser-Busch InBev, Volkswagen AG и Airbus SE.

Досега печалбите за този сезон на почти две трети от компаниите в индекса MSCI Europe, които са отчели резултати, са надминали прогнозите на анализаторите, според стратега на Bloomberg Intelligence Лоран Дуйе.

"Компаниите са надминали прогнозите с най-голям марж в историята. Но тези рекорди вероятно ще отидат на боклука заради новите ограничения", според Джаспър Лоулър от London Capital Group.

Budweiser AB InBev - най-големият пивовар в света надмина прогнозите за печалба през последното тримесечие заради силното търсене в САЩ и Бразилия. И все пак компанията спря междинното изплащане на дивиденти, а главният изпълнителен директор Карлос Брито заяви, че ситуацията остава "нестабилна и несигурна", тъй като правителствата подновяват ограниченията.

Съперникът му Carlsberg повиши прогнозата си за приходите, дори в момент когато главният изпълнителен директор на компанията заявява, че останалата част от годината "ще остане много трудна предвид всички затваряния и въздействието на мерките от различни страни ".

Ходовете на Германия и Франция са част от поредица от по-строги мерки, налагани от правителствата в цяла Европа, където близо 6,5 милиона са заразени. Канцлерът Ангела Меркел обоснова решението си отново да ограничи движението в Германия, като заяви, че страната е в "драматична ситуация" и бързото разпространение на вируса натоварва здравните служби до краен предел.

Airbus е с вързани ръце от спада на въздушния транспорт. Той генерира 600 милиона евро през тримесечието и заяви, че е на път да постигне целта за рентабилност през последните три месеца на година. Производителят на самолети е успял да преодолее най-лошото въздействие от авиационната криза, дори когато случаите на вируси нарастват в САЩ и Европа.

"Научихме се да се адаптираме към тази нова среда през първата фаза на пандемията", заяви изпълнителният директор на Airbus Гийом Фори пред телезивизия Bloomberg. "Мислим, че сме подготвени. Правителствата също показаха, че обръщат много внимание, за да се уверят, че индустриите могат да продължат да работят", каза той по повод новите ограничения.

Volkswagen е на печалба през тримесечието. Автомобилният производител с най-много продажби в света се възползва от големия си отпечатък в Китай, където продажбите се върнаха на нивата от преди кризата. Но втората вълна от нарастващи инфекции в Северна Америка и Европа рискува да "стъпче" възстановяването.

Няколко конкуренти на автопроизводителя посочват, че следващите месеци ще са трудни за прогнозиране след като фабриките и шоурумите затвориха през второто тримесечие, което доведе до милиарди евро загуби.