Един от стълбовете на стратегията на Европа за по-зелено бъдеще е спирането на продажбите на коли с двигатели с вътрешно горене до 2035 година.

Автомобилните производители вече работят в посока да отговорят на новите изисквания с милиардни инвестиции в нови електрически модели. Но компаниите от едно важно звено в индустрията са силно притеснени от ефекта на тези промени върху бизнеса им.

Доставчиците на автомобилни части и техните служители са силно притеснени от готвените нови изисквания към сектора.

По думите на президента на голямата германска асоциация на автомобилните производители VDA Хилдегард Мюлер тези действия ще имат силен негативен ефект върху работните места в индустрията.

Нейната реакция идва на фона на различните интереси, които ръководената от нея асоциация трябва да защитава. От една страна са тези на компаниите, като Volkswagen, които сглобяват автомобилите, а от друга са тези на производителите на части, като Bosch.

Гигантът Volkswagen потвърди намеренията си да премахне напълно колите с двигатели с вътрешно горене от портфолиото си до 2035 година. Ситуацията при производителите на части обаче не изглежда така розова и обнадеждаваща.

Представители от бранша, цитирани от EURACTIV, посочват, че тези компании се чувстват слабо представени и изместени встрани по тази дискусия от гигантите в сектора.

Според различни доклади краят на двигателите с вътрешно горене означават и край на технологии и опит, разработвани десетилетия от производителите, които много често са малки и средни предприятия. Освен тях в диалога трябва да бъдат включени и представителите на работниците, които да защитят техните интереси в този процес на дълбоки промени.

"Трансформацията на автомобилната индустрия в Германия протича много по-дълбоко от ентусиазираното отношение на Volkswagen към електрическите автомобили. И доставчиците се опасяват, че най-големият им източник на доходи - двигателите с вътрешно горене, ще изчезнат", посочват от EURACTIV.