Ако сте собственик на бизнес, то най-вероятно сте запознати с това, че разликата между оцеляването и успешното функциониране на една компания, е огромна. Но запознати ли сте с факта, че дигиталният маркетинг има жизненоважна рола за израстването на всяка фирма, независимо дали става дума за малко семейно дружество или голямо търговско предприятие?

Ако един бизнес оцелява, то това е добър знак. По-важното обаче е той да процъфтява, тоест да се развива, приходите да се увеличават, служителите и собствениците да бъдат доволни. Всеки би се чувствал добре, в случай, че ръководи успешен бизнес. Въпросът е какво помага на една компания да расте, а не само да оцелява? Това зависи от много фактори, но един от най-важните е дигиталният маркетинг.

В съвременния свят, където технологиите са от ключово значение, прилагането на онлайн маркетинг и стратегии за промотиране на стоки и услуги, е не просто необходимо, а задължително. Според пазарните експертите, 75% от населението предпочита онлайн пазаруването, 80% от хората търсят информация в мрежата, а над 50% от купувачите преглеждат отзивите, преди да купят даден продукт.

Какво е дигитален маркетинг?

Според уеб агенция SEO Web Design дигиталният маркетинг набира голяма популярност през последните няколко години, поради простата причина, че целият свят прекарва по-голяма част от времето си онлайн. Всеки собственик на бизнес трябва да се възползва от това, за да постигне повече успехи и да разшири своята дейност.

Дигиталният маркетинг в света на бизнеса, включва правилното управление на онлайн присъствието на компанията или марката, както и осъществяването на комуникация с потребителите. Това се случва чрез оптимизация на сайта, реклами, таргетинг, e-mail бюлетини, мобилни приложения и т.н.

Снимка 475148

Източник: Еnvato.com

Според направени проучвания, 57% от компаниите получават клиенти, благодарение на своя блог, 52% - от Фейсбук, а 44% имат сериозен трафик от Туитър. Фирмите, които прилагат добра стратегия за дигитален маркетинг, имат поне 2,8 пъти по-висок растеж на приходите. С други думи, повече инвестиции в дигитален маркетинг водят до повече приходи.

Защо дигиталният маркетинг е важна част от бизнеса?

  • Той улеснява обработката на сложните и предизвикателни взаимоотношения с клиенти;
  • Дигиталният маркетинг може да даде възможност на бизнес общността да реагира и инициира динамични взаимодействия с потребителите;
  • Той е полезен за извличане на данни, които да помогнат за по-бързото вземане на по-добри стратегически решения.

Предимствата на дигиталния маркетинг

Благодарение на дигиталният маркетинг, фирмите лесно привличат точните клиенти, които се нуждаят от техните продукти или услуги и лесно ги превръщат в лоялни клиенти.

Дигиталният маркетинг има редица предимства. Някои от основните са:

  • Рентабилност. Инвестирането на твърде голяма сума пари за реклама не е необходимо за този вид маркетинг. Това е чудесна възможност за собствениците на малък или тепърва стартиращ бизнес. Традиционните методи за реклама, могат да бъдат скъпи и недостъпни за по-малките фирми.
  • Мобилна достъпност. Почти няма човек, който да не използва смартфон. Много хора пазаруват през мобилния си телефон ежедневно. Маркетолозите, които се занимават с дигитален маркетинг могат лесно да създадат рекламно съобщение, което да изглежда добре на всички видове мобилни устройства.
  • Достъпност по всяко време и навсякъде. Онлайн маркетингът позволява връзка с клиентите по всяко време на денонощието, независимо в коя точка на света се намират те.
  • Конкурентоспособност. Изминаха дните, в които се смяташе, че дигиталният маркетинг е само за онези големи компании, които разполагат с бюджет и ресурси. По ирония на съдбата, той изравнява конкуренцията, като дава възможност на малкия и средния бизнес да вървят ръка за ръка, с други големите и утвърдените фирми.
  • Споделяне на информация и получаване на по-добра обратна връзка. Бизнес информацията ви, статиите ви в блога, техническите характеристики на продуктите ви - всичко това може да бъде споделено с целевата ви аудитория. Освен това, клиентите ви могат да дават своите отзиви в уеб сайта ви или в социалните ви профили и да се свързват с вас при нужда и въпроси. Това ви помага да получите по-добра представа за бизнеса си, както и да вземете правилни решения, когато такива са необходими.
  • SEO Оптимизация. Ако вашият уеб сайт не се показва в челните позиции на Google, то вашите клиенти може да не го посетят никога. Онлайн маркетингът може да ви донесе успех, само ако са приложени подходящи стратегии. Това може да бъде постигнато с избора на добра компания за SEO оптимизация, която да даде тласък на бизнеса ви.
  • Изграждане на репутация на компанията. С дигиталния маркетинг вие напълно контролирате имиджа си, което е важно, когато става дума за растеж на бизнеса. Хората по-често купуват стоки или услуги от фирми, на които смятат, че могат да се доверят. Ролята на онлайн маркетинга в управлението на репутацията е огромна.
  • Фокусиране върху конкретна целева аудитория. Дигиталният маркетинг улеснява насочването към точно определена аудитория, която се интересува конкретно от вашите продукти или услуги. С възможностите, които интернет предлага днес, никога не е било по-лесно проследяването на резултатите от вашата кампания.

Това са само някои от основните причини, за непрекъснато нарастващата популярност и по-широкото приемане на дигиталния маркетинг в съвременния бизнес свят.

Едно е сигурно - дигиталният маркетинг става все популярен и ще продължава да се развива все повече и в бъдеще. Дигиталният маркетинг играе и ще продължава да играе ключова роля в съвременната бизнес сфера, използвайки както вече съществуващите, така и нови методи.