За няколко години социалните медии успяха да обхванат всички аспекти на живота на своите потребители - от личния, през професионалния живот до интересите и хобитата. Тяхното влияние расте бързо, като към настоящия момент техни потребители са 3,8 милиарда души или грубо половината от световното население.
Иначе казано някои от тях имат активни потребители, които са по-многобройни от населението на която и да е държава. От платформата Visual Capitalist разглеждат кои са лидерите сред социалните мрежи.
Въпреки че редица големи компании бойкотираха създадената от Марк Зукърбърг платформа, а приходите ѝ от реклама намаляват, акциите ѝ продължават да растат. Заедно с това тя има повече потребител от всяка друга компания в света - 3 милиона души ползват мрежата на месечна база. Най-многобройни са тези от Индия - 290 милиона души, следвани от САЩ и Индонезия.
Може да се каже, че това е най-популярната платформа за изпращане на съобщения, която има по 2 милиарда души активни потребители на месец. Тя също е в траекторията на Facebook, която е неин собственик.
YouTube
Сайтът за видеосъдържание се конкурира с традиционната телевизия и стрийминг платформите. Той също има 2 милиарда активни потребители, а приходите му за 2019 година възлизат на 15,1 милиарда долара или близо двойно повече в сравнение с преди 2 години.
Messenger
Приложението, което е част от платформата на Facebook, има 1,4 милиарда абоната, които го ползват на месец.
Докато първите четири лидера в сферата на социалните медии са американски, WeChat е водещата такава в Китай. През последните години тя се разрасна бързо, като към днешна дата има 1,2 милиарда активни потребители на месец. Тя е част от конгломерата Tencent, зад който стои вторият най-заможен китаец - Пони Ма.
Източник: Visual Capitalist