Платформата за доставки на хранителни продукти и готова храна Glovo, която отскоро оперира на българския пазар, успя да привлече мащабен рунд от инвестиции, които ще ѝ позволят да продължи с бързата експанзия на бизнеса си в Европа. 

Базираната в Барселона компания е успяла да привлече около 450 милиона евро от инвеститори, като така пазарната ѝ капитализация вече надхвърля 2 милиарда евро, става ясно от публикации на La Información и Expansión.

Според медията Glovo ще използва свежия капитал за разширяване на присъствието си на европейските пазари, както и за да се конкурира по-успешно с лидери в доставките като Deliveroo и Uber, която също има подразделение за доставки по домовете.

Към момента от компанията отказват да дават коментари по информацията за новия кръг от привлечени средства.

Сред големите инвеститори в испанския стартъп са германския гигант в доставките Delivery Hero, както и китайския лидер в онлайн търговията Alibaba и японската SoftBank. Над 30% от компанията са в ръцете на Delivery Hero.

След поредния кръг от инвестиции и дебюта на Deliveroo на борсата, осигурил ѝ 2 милиарда евро свеж капитал, за Glovo идва и въпросът дали подготвя своето листване. Наскоро от ръководството на компанията коментираха пред Bloomberg, че в момента на дневен ред са други планове, но в следващите три години може да се очаква и първично публично предлагане.

Glovo подготвя навлизането си на българския пазар

Мощен конкурент на Foodpanda и Takeaway планира да навлезе в България

Компанията разработва доставки до 35 минути в градовете, в които оперира

В България Glovo започна да наема хора за екипа си в страната преди няколко месеца. В момента българския сайт на платформата вече е факт. Според опциите в него компанията ще предлага доставки на готови храни, както и такива на хранителни стоки, козметика, лекарства и други. На пазара у нас тя ще трябва да се конкурира с вече наложилите се Foodpanda и Takeaway.

Испанският стартъп е основан през 2015 година в Барселона. Основно той се занимава с доставки на готова храна, но също така и на хранителни, фармацевтични продукти и други. Компанията има близо 3460 служители към 2020 година. След последния рунд от привлечени инвестиции тя е оценявана на над 500 милиона долара.

Към 2019 година Glovo оперираше на над 20 пазара, но поради финансови затруднения през изминалите 12 месеца тя се изтегли от Турция и редица пазари в Латинска Америка и Северна Африка, като основната част от бизнеса ѝ остана концентрирана в Южна и Източна Европа.