Румъния е на път да се сдобие с първите си напълно електрически влакове, съобщава Romania Insider. Новите машини са произведени от компанията Alstom и ще влязат в експлоатация до края на тази година. Инвестицията надхвърля €350 милиона и е една от най-големите реформи в румънските железници.

"Компанията разполага с първите 37 електрически влака, които ще влязат в движение още тази година. Това са превозни средства с 350 места във всеки влак. Влаковете приличат на тези от метрото, защото имат две позиции за управление в двата края. Достъпът на пътниците се осъществява през поредица от врати на всеки вагон, а влаковете са оборудвани, за да отговорят на нуждите и на хората с увреждания, коментира пред Euronews Romania Стефан Розеану - ръководител на Румънските държавни железници.

Скорост до 160 км/ч

Изцяло електрическите влакове са предназначени да пътуват на дълги разстояния и ще бъдат предназначени за големи маршрути, като Букурещ-Крайова-Тимишоара-Арад. Въпросната линия вече е електрифицирана, което позволява новите машини да стигат бързо до границата между Румъния и Унгария.

Индия ще пътува с влакове на Siemens за €3 милиарда

Втората най-голяма страна по население ще пътува с влакове на Siemens за €3 милиарда

Siemens Mobility получи поръчка за 1200 електрически локомотива

Стефан Розану заяви, че тестовете ще започнат през лятото и че влаковете ще се движат с максимална скорост от 160 км/ч. Все още не всички железопътни участъци обаче позволяват тази висока скорост. Линията Букурещ-Констанца, например, или железопътните линии, между Брашов и Предял ще позволят високи скорости, защото са модернизирани. В останалите участъци влаковете ще се движат с малко по-ниска скорост. Като цяло, основните линии са проектирани за движение със 120 км/ч.

Ръководителят на Румънските държавни железници обяви, че един електрически влак на Alstrom струва над €9 милиона и че общата инвестиция възлиза на малко над €350 милиона.

Влаковете са съобразени с най-новите световни стандарти, разполагат с модерни тоалетни и ще имат място за кетъринг

"Разходите за поддръжка на тези скъпи и модерни влакове ще бъдат добавени с течение на времето. Тези машини ще бъдат разпределени между всички железопътни оператори, включително частни компании в Румъния. Тоест, всеки един оператор има шанс да получи новите влакове", добави Стефан Розеану.

БДЖ със загуба от 6 милиона лева: стартират търгове за нови влакове за 1,7 млрд. лева

БДЖ отново на загуба: ще я спасят ли новите влакове за над 1,7 милиарда лева ?

Броят на пътуващите с влак расте

През тази година се предвижда да бъдат пусната в експлоатация и около 100 км реновирана железопътна линия, която също ще позволи на влаковете да се движат със скорост от 160 км/ч.

За сравнение, средната скорост на румънските влакове в момента е далеч по-ниска от тази на машините в Западна Европа. Един пътнически влак се движи със средно 40-50 км/ч.

Румъния закупува водородни влакове по договор за €170 милиона

Румъния закупува водородни влакове по договор за €170 милиона

Първоначално броят им е 12