1200 локомотива с мощност 9000 конски сили и на цена от €3 милиарда бяха поръчаха Индийските железници от технологичния гигант Siemens Mobility. Германската компания се ангажира и с 35 години пълна сервизна поддръжка. Това е най-голямата поръчка за локомотиви в историята на концерна и най-голямата поръчка в историята на Siemens - Индия, обявиха от компанията. Доставките са планирани за период от 11 години.
Локомотивите ще се сглобяват във фабриката на Индийските железници в Даход, щата Гуджарат. Поддръжката ще се извършва в четири депа, разположени във Вишакхапатнам, Райпур, Харагпур и Пуна. Сглобяването и поддръжката на локомотивите ще става съвместно с персонала на Индийските железници.
Зелена железопътна мрежа
"Siemens подкрепя устойчивата трансформация на транспортния сектор на Индия, тъй като страната се стреми да удвои товарния капацитет на своите железници", заяви главният изпълнителен директор на Siemens Роланд Буш.
Той допълва, че новите локомотиви ще помогнат на Индия да постигне амбициозната си цел за създаване на най-голямата зелена железопътна мрежа в света. Машините ще спестят повече от 800 милиона тона емисии на CO2 през жизнения си цикъл.
"Това са най-мощните налични електрически локомотиви и те ще помогнат за развитието на товарния транспорт по една от най-големите железопътни мрежи в света, тъй като могат да заменят от 500 000 до 800 000 камиона през жизнения си цикъл. Тази историческа поръчка гарантира ангажимента на Индийските железници за постигане на 100% електрификация на железопътния трафик в страната", коментира Михаел Петер - главен изпълнителен директор на Siemens Mobility.
Електрическите локомотиви ще се използват за товарен транспорт
Те са предназначени да теглят товари от 4500 тона при максимална скорост от 120 км в час. При мощност 9000 конски сили те ще бъдат едни от най-мощните товарни локомотиви в света. Освен това ще бъдат оборудвани с усъвършенствани системи за задвижване, които също ще се произвеждат във фабриките на Siemens Mobility в Индия.
Компанията ще използва платформата Railigent, за да осигури най-висока наличност и качество.
Индия има една от най-големите железопътни транспортни и логистични мрежи в света, използвани ежедневно от 24 милиона пътници в повече от 22 000 влака. Освен това правителството на Индия планира да увеличи дела на товарния жп транспорт до 40-45% от сегашните приблизително 27%.
Втората по големина страна в света е една от малкото държави с почти напълно електрифицирана железопътна мрежа. Като един от най-бързо развиващите се пазари за жп транспорт в света, страната има ясни цели за устойчивост и технологично развитие.
Индийските железници и индийското правителство поеха ангажимент да инвестират в най-съвременни продукти, за да достигнат нетни нулеви емисии на CO2 до 2030 г. Настоящият проект е доказателство за това. Като технологичен лидер, Siemens Mobility също е ангажиран да предоставя решения от световна класа, за да помогне за трансформирането на железниците в Индия.
Striker
на 20.01.2023 в 09:11:53 #2Помислих, че става дума за Китай, д.ба и неграмотните. Страната с най-голямо население от 2 години насам е Индия. Това на Жълтурландия намалява, дори имаше и новина скоро. С тройки е така. ПС: мотрисите в Ковидсран също са Сименс. Техните компании ги изкопираха и сега ги произвеждат под друго име.
no-noi
на 17.01.2023 в 18:59:43 #1Пратете транспортния министър и директора на бдж на посещение в индия, явно там са на светлинни години от развитието на българските железници