През днешния 6 февруари стартира ключов етап от изграждането на новите участъци от метрото в София. Пробивната машина, която ще изгражда тунелите на метрото през квартал "Слатина", вече копае и през следващите две години ще изгражда новата трета линия, заявиха за Money.bg от "Метрополитен". "Къртицата" ще изгражда тунела от бул. "Цариградско шосе" до улица "Шипка"

"Машината ще тръгне от стартовата шахта на станцията на бул. "Цариградско шосе" в посока към метростанцията до зала "Арена 8888 София" и София Тех парк. Предвижда се дължината на Линия 3 на метрото в София да е 21 км с 21 метростанции", коментира изпълнителният директор на "Метрополитен София" инж. Стоян Братоев.

Стоян Братоев, "Метрополитен" ЕАД: След 3 години "Слатина" и "Гео Милев" ще имат метро

Стоян Братоев, "Метрополитен" ЕАД: След 3 години "Слатина" и "Гео Милев" ще имат метро

Строителството, пробиването на тунелите и доставката на влаковете ще струва общо 540 милиона лева без ДДС

Участъкът ще стартира от бул. "Цариградско шосе" и ще стига до "Слатина", а изграждането му трябва да продължи до 2027 година.

Снимка 702616

Източник: БГНЕС

В момента се работи активно по изграждането на 10 от новите метростанции, тече тръжна процедура за разширяването на трасето и по "Царица Йоана". Част от изграждането на новите метростанции се финансира от Програмата за възстановяване и устойчивост.

Проектът за разширение на Линия 3 на метрото в София включва два участъка обособени в следните лотове:

  • Лот 1 - участък МС "Хаджи Димитър" - ж.к. Левски с дължина 3 км и 3 метростанции
  • Лот 2 - участък ул. Шипка - кв. Гео Милев - ж.к. Слатина - Зала Арена армеец/ Техпарк София - бул. Цариградско шосе с дължина 6 км и 6 метростанции

"Това е най-мащабният инфраструктурен проект в столицата и един от най-значимите въобще в страната", подчертава инж. Стоян Братоев.

Очакванията са новото трасе на метрото да обслужва голям пътникопоток - над 75 000 души, което е над средното натоварване за мрежата. Новата линия минава през недобре обслужена транспортно територия на града, така че ще създаде допълнително удобство на жителите в района.

Метрото в София навърши 27 години, но от кога датира най-старата подземна железница

Метрото в София навърши 27 години, но от кога датира най-старата подземна железница

Първоначално композициите на първото в света метро са теглени от парен локомотив

Компаниите, които работят по новото трасе, бяха избрани през юни 2024 година от "Метрополитен" ЕАД. Тогава в надпреварата се включиха 14 фирми, като дружеството се спря на тези с най-добро съотношение цена - технически параметри. Сред тях са обединения, участия в които имат добре познатите строителни дружество "Трейс Груп Холд" и "Джи Пи Груп", заедно с партньори.