Офертите за изграждането на тунела "Железница", който трябва да бъде най-дългият в България, бяха отворени тази седмица. Според предложенията на кандидатите по обществената поръчка съоръжението е оценявано на между 174,5 и 191,5 милиона лева без ДДС.

Това стана ясно от официално съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за отварянето на ценовите оферти по процедура "Проектиране и строителство на автомагистрала "Струма" Лот 3.1 тунел "Железница".

Обявената от АПИ индикативна стойност на поръчката е 250 милиона лева без ДДС, като финансирането й се осигурява от държавния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и Кохезионния фонд на ЕС.

Изграждането на тунела трябва да се осъществи на три етапа, като за всеки един от тях има подадени отделни оферти. Едната част е за самия тунел, който ще бъде около 2 километра и ще бъде най-дългият досега изграждан у нас, се потвърждава в информацията на АПИ.

За строежа на самия тунел оферти са подали четирима участници. Това е обединението на "Главболгарстрой" АД и "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД под името "АМ "Струма" - ОП2: Тунел Железница"; обединение "Тунел Железница" ("Евро Алианс Тунели" АД, "ИСА-2000" ЕООД, "Пътпроект" ЕООД); обединение "АМ Струма - Тунел Железница" ("Станилов" ЕООД, "Инжстройинженеринг" ЕООД, "Логистика 21" ЕООД) и "АМ Струма Тунел 2018" ("Джи Пи Груп" АД, "Глобал Кънстръкшън" ООД и "Виа План" ЕООД).

Най-ниска е офертата на "АМ Струма - Тунел Железница" - 174 524 519 лева без ДДС, а най-висока е на АМ "Струма" - ОП2: Тунел Железница" - 191 479 153 лева без ДДС.

Срокът за изпълнение на проектирането и строително-монтажните работи е 1060 календарни дни.

28 оферти за строежа на тунел "Железница"

Търси се строител за най-дългия тунел в България

Цената му е 250 милиона лева

За останалите 2 етапа на поръчката подадените оферти варират между 26,6 милиона лева и 33,1 милиона лева, както и между 18,4 и 21,9 милиона лева.

Това не е първата обществена поръчка за изграждането на тунела "Железница" от магистрала "Струма". Предишните оферти бяха отворени в края на ноември 2017 година. Тогава в търга се включиха 10 консорциума и 3 самостоятелни участника.

България изгражда най-големия тунел в новата си история

България изгражда най-големия тунел в новата си история

Не е имало такъв проект от 40 години насам

Съоръжението ще бъде почти два пъти по-дълго от настоящия най-дълъг турел - "Витиня" на магистрала "Хемус", който е над 1 километър. Той е строен преди 40 години, така че "Железница" трябва да бъде най-големият такъв инфраструктурен проект от 70-те години насам.

Той трябва да бъде завършен до декември 2023 година, защото в противен случай страната ни може да загуби европейското финансиране по него.