Офертите за изграждането на тунела "Железница", който трябва да бъде най-дългият в България, бяха отворени тази седмица. Според предложенията на кандидатите по обществената поръчка съоръжението е оценявано на между 174,5 и 191,5 милиона лева без ДДС.
Това стана ясно от официално съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за отварянето на ценовите оферти по процедура "Проектиране и строителство на автомагистрала "Струма" Лот 3.1 тунел "Железница".
Обявената от АПИ индикативна стойност на поръчката е 250 милиона лева без ДДС, като финансирането й се осигурява от държавния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и Кохезионния фонд на ЕС.
Изграждането на тунела трябва да се осъществи на три етапа, като за всеки един от тях има подадени отделни оферти. Едната част е за самия тунел, който ще бъде около 2 километра и ще бъде най-дългият досега изграждан у нас, се потвърждава в информацията на АПИ.
За строежа на самия тунел оферти са подали четирима участници. Това е обединението на "Главболгарстрой" АД и "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД под името "АМ "Струма" - ОП2: Тунел Железница"; обединение "Тунел Железница" ("Евро Алианс Тунели" АД, "ИСА-2000" ЕООД, "Пътпроект" ЕООД); обединение "АМ Струма - Тунел Железница" ("Станилов" ЕООД, "Инжстройинженеринг" ЕООД, "Логистика 21" ЕООД) и "АМ Струма Тунел 2018" ("Джи Пи Груп" АД, "Глобал Кънстръкшън" ООД и "Виа План" ЕООД).
Най-ниска е офертата на "АМ Струма - Тунел Железница" - 174 524 519 лева без ДДС, а най-висока е на АМ "Струма" - ОП2: Тунел Железница" - 191 479 153 лева без ДДС.
Срокът за изпълнение на проектирането и строително-монтажните работи е 1060 календарни дни.
За останалите 2 етапа на поръчката подадените оферти варират между 26,6 милиона лева и 33,1 милиона лева, както и между 18,4 и 21,9 милиона лева.
Това не е първата обществена поръчка за изграждането на тунела "Железница" от магистрала "Струма". Предишните оферти бяха отворени в края на ноември 2017 година. Тогава в търга се включиха 10 консорциума и 3 самостоятелни участника.
Съоръжението ще бъде почти два пъти по-дълго от настоящия най-дълъг турел - "Витиня" на магистрала "Хемус", който е над 1 километър. Той е строен преди 40 години, така че "Железница" трябва да бъде най-големият такъв инфраструктурен проект от 70-те години насам.
Той трябва да бъде завършен до декември 2023 година, защото в противен случай страната ни може да загуби европейското финансиране по него.
Пепино
на 11.07.2018 в 15:56:34 #2... от сайта egnatia.eu Най - дългите тунели на магистрала Егнация | Разнообразният терен, прекосяван от магистралата "Егнатия", заедно със специфичните условия на околната среда, наложиха изграждането на 73 пътни тунела с двоен сноп от обща дължина 100 км (измерена като единичен път), измерена на 50 км от един път. Това означава, че 7% от дължината на пътната ос се пренасят през тунели, чиито разходи за строителство съответстват на X% от общите разходи за изграждане на магистрали. Основно внимание при проектирането на тунелите е осигуряването на кръстосани проходи между тунелните отвори за случая на пожар. Специален акцент се поставя върху инсталирането на висококачествени системи за мониторинг и контрол, които ще осигурят безопасна работа на тунелите. Тунелите също са монтирани със специална вентилационна система, построена така, че да се справя както с обикновените работни условия, така и с изпускането на дим, например при пожар. Тази система автоматично (с възможност за ръчна работа, ако е необходимо) следи качеството на въздуха в тунела и го поддържа на желаното ниво. Накрая, контролните центрове с високотехнологични телематични системи осигуряват безопасна и икономична работа не само на тунелите, но и на цялата магистрала. Разходите за изграждане на тунелите варират между 8000 € за текущ метър и 30 000 € за текущ метър. Ако умножим най-високата цена на метър по 1000 м, излиза цена 30 млн € на километър при гърците! В България явно човешкия труд е няколко пъти по-скъпо платен от в Гърция, та имаме тази уникално скъпа цена.
Пепино
на 11.07.2018 в 15:38:13 #1Maгиcтpaлa Eгнaтия Oдoc в Гъция имa ĸъм 70 тyнeлa, няĸoи пo 4-5 ĸилoмeтpa, c oбщa дължинa нa тyнeлитe ĸъм 100 ĸм! Aĸo cтpyвaшe ĸaтo тoзи~200 милиoнa зa 2.5 ĸм, cмятaйтe ĸoлĸo щeшe да е крайната цена! Cĸopo пътyвax тaм- вcичĸo paбoти, peмoнти нямa, дyпĸи нямa... Зaщo ли?