От пространството между OMV и "Макдоналдс" на "Цариградско шосе" тази събота започва прокопаването на тунела за разширението на третия метродиаметър към квартал "Слатина" в столицата, обяви в социалните мрежи кметът Васил Терзиев.

В подземната площадка в продължение на 8 месеца ще се сглобява 1600-тонна тунелопробивна машина, която ще работи денонощно, за да постига напредък от по около 9 метра на ден.

Строeжът на метрото през "Гео Милев" и "Слатина" започва скоро, но няма да завърши толкова скоро

Строeжът на метрото през "Гео Милев" и "Слатина" започва скоро, но няма да завърши толкова скоро

Работата по новото трасе трябва да стартира още този месец

Отклонението на третия лъч на метрото е след станция "Орлов мост" към Военна академия, ж.к. "Гео Милев", "Слатина", зала "Арена София" и "Цариградско шосе" при Окръжна болница. Работата официално започна в края на ноември след забавяния, протести и жалби на жители на засегнатите квартали.

Снимка 647924

Източник: Васил Терзиев

"С използването на тунелопробивната машина спестяваме на софиянци блокирането на движението по множество улици. Отсечката от локалното платно ще остане затворена за около две години и половина", пише Терзиев.

Налагат се различни промени в организацията на движението, включително - на обществения транспорт. Сред тях - тролейбус №5 ще върти на Окръжна болница, а електробусите по линия Е73 ще се движат до "Младост".

На мястото на стартовата площадка ще се появи метростанция с подземен буферен паркинг за 250 автомобила.