Кеничиро Йошида ще е новият изпълнителен директор на Sony Corp. Досегашният финансов директор ще бъде повишен заради заслугите си за възстановяването на приходите и баланса на японския електронен гигант.

Йошида наследява на поста Казуо Хирай, който водеше Sony през последните 6 години. Хирай остава председател на борда на директорите на компанията. Хироки Тотоки пък ще е новият финансов директор. Промените влизат в сила от 1 април, съобщават от Sony.

58-годишният Йошида е високо ценен от анализатори и инвеститори за въвеждането на финансова дисциплина в Sony след години на загуби от потребителската електроника.

Възраждането на Sony се дължи на тандема Йошида-Хирай

Източник: Getty Images

Възраждането на Sony се дължи на тандема Йошида-Хирай

Двамата с Хирай наложиха нова стратегия, даваща предимство на рентабилността над растежа, и така възродиха японската компания, която планира да публикува рекордни печалби за изминалата финансова година.

"Това е много организирана промяна, а пазарът вероятно ще я приеме без дискомфорт, а може би дори ще я приеме положително. Обратът на Sony наистина няма да се промени при назначаването на Йошида", каза Казунори Ито, анализатор в Morningstar Investment Services в Токио.

При управлението на Хирай и Йошида Sony продаде бизнеса си с персонални компютри Vaio, промени този с телевизори и изтегли мобилния си бизнес от разрушителната борба за пазарен дял. Компанията използва сензори за изображения и конзолите за игри PlayStation, за да възстанови печалбите си.

11 пъти по-голяма печалба

Sony дължи голяма част от печалбите си на PlayStation

Източник: GettyImages

Sony дължи голяма част от печалбите си на PlayStation

Чистата печалба на Sony за 9-те месеца на финансовата 2017-18 г. нарасва 11 пъти, достигайки 507.6 млрд. йени (4.7 млрд. долара). Оперативната печалба се увеличава 3.7 пъти до 712.7 млрд. йени (6.5 млрд. долара), а приходите на компанията се повишават 15.7% - до 6.6 трлн. йени (60.2 млрд. долара).

Само за периода октомври-декември Sony увеличава нетната си печалба на годишна база 15 пъти - до 295.9 млрд. йени (2.7 млрд. долара), показва отчета на компанията.

Печалбата на Sony достига исторически връх

Печалбата на Sony достига исторически връх

Компанията надмина очакванията на анализатори

Огромните печалби се дължат главно на надеждните доставки на PlayStation и по-високите продажби на сензори за изображения, използвани в новите модели смартфони.

"Хирай постигна средносрочния план и напуска, когато е на върха. Той може да влезе в историческите книги като човекът, който възроди Sony, но Йошида беше този, който ръководеше нещата зад кулисите", казва Атул Гоял, анализатор в Jefferies Group.

Ветеран с огромен опит, който познава Sony

Йошида е на "ти" с целия бизнес на Sony

Източник: Getty Images

Йошида е на "ти" с целия бизнес на Sony

Самият Йошида е ветеран с 30-годишен опит в Sony, но прекарва голяма част от кариерата си извън основните операции на компанията, свързани с електрониката.

Той работи последователно в САЩ, финансовия отдел и поддържа отношенията с инвеститорите. В продължение на 13 години се занимава с интернет бизнеса на компанията.

Йошида става зам.-финансов директор в края на 2013 г., когато Хирай го назначава след трудна година, в която Sony се бори да ограничи загубите в потребителската електроника.

Коя технология ще победи във високия клас телевизори?

Коя технология ще победи във високия клас телевизори?

Анализатори очакват OLED да има превес през 2018-а

През следващата година Йошида ръководи продажбата на бизнеса с лаптопи Vaio и е назначен за финансов директор, вземайки трудното решение да намали размера и да преструктурира отдела за мобилни телефони.

"Що се отнася до управленските му умения, мисля, че той е най-добрият изпълнителен директор в Япония. Той познава Sony отвътре и разчита на силните си страни за печеливш растеж. Той промени начина на мислене на Sony - да продаде един телевизор или смартфон и готово - към периодично повтарящ се абонамент", обяснява Гоял.

Основаната през 1946 г. Sony има 125 000 служители и е една от най-големите компании за потребителска електроника в света.