Всички знаем, че наличието на добър мениджър в дадена компания може наистина да промени към по-добро служителите и да им осигури мотивацията и вдъхновението, от които се нуждаят, за да успяват да вършат работата си максимално добре. И това не е чак толкова трудно. Ако сте работодател, собственик на бизнес или мениджър, то вие носите отговорност да доведете служителите си до успех. И разбира се, да им осигурите безопасна, приятна и здравословна работна среда.
Ето и ТОП 5 на едни от най-честите съвети на специалистите по човешки ресурси към мениджърите:
1.Познавайте служителите си
Разбира се, че трябва да знаете имената на хората, които работят пряко с вас. Само че това не е достатъчно. Опознайте ги. Разберете кой какво харесва, от какво се вълнува и може би най-важното - какво го стимулира да бъде по-добър в работата си. Ако за някои са градивни критиките и забележките, то за други (повечето) по-градивни са добрите думи и похвалите. Разбира се, когато има за какво. Световната практика все пак показма, че стимулите или дори добрите думи насърчават чувството за удовлетвореност, съответно и производителността. Познаването на вашите служители е единственият начин да изградите адекватни отношения с тях. Постарайте се да ги поздравите преди да говорите за работао, усмихвайте се и показвайте интерес и към личния им живот. Разбира се, в рамките на разумното и ако видите, че на тях им се споделя.
2. Задавайте тона в офиса
Не е много професионално да държите служителите ви да ходят в офиса в 9, а вие да ходите системно в 10,11 или в 12:30. И то не, защото сте били на някоя работна среща (ако сте на такава служителите ви е хубаво да са информирани), а просто, защото сте решили, че сте голям шеф, който има право да спи повече от другите. Напротив, вие трябва да работите най-много и да давате пример на останалите. Иначе няма как и те да са достатъчно съвестни и отговорни.
3. Винаги пазете самоконтрол
Никой човек не може да уважава друг, който крещи насреща му. Може да му стане смешен или пък да започне да се бои от него, но от това едва ли ще излезе нещо по-различно от това "потърпевшият" просто да си смени работата. Всеки човек на света прави грешки и бърка от време на време. Който не работи, той не греши, както се казва. Но викането не помага. Сарказмът също. Вместо това проявете търпение, обяснете и се справяйте със ситуациите с професионализъм.
4. Осигурете безопасна, чиста и приятна работна среда
Здравето и безопасността на вашите служители трябва да бъде вашият основен приоритет. Работното пространство не само трябва да бъде адекватно, но трябва да е и удобно. Дори и да не сте собственик на бизнеса, ако сте мениджър, именно от вас зависи да гарантирате, че хората, които работят пряко с вас имат всичко необходимо, за да се чувстват комфортно и в безопасност. Най-общо казано това означава добра температура, достъп до чист, чист въздух и достатъчно почивки. Не само обедната.
5. Отнасайте се уважително
Това, че сте собственик на бизнес, мениджър или работодател по никакъв начин не ви прави нещо повече от хората, които работят за вас. Просто имате различни роли в някакво конкретно място каквото е една фирма. Така че, винаги се отнасяйте с уважение към служителите си, ако искате и те да се отнасят с такова към вас. Това означава да бъдете учтиви и професионалисти през цялото време. Не се занимавайте с клюки на работното място и никога не толерирайте даден служител да говори негативно за друг зад гърба му.