Падането на нивата на заетост на хотелите поради пандемията на новия коронавирус принуди индустрията да разкрие нови стандарти за почистване и да препроектира части от местата за настаняване, така че те да отговарят на препоръките за социална дистанцираност и други. И тъй като пътуващите вече тръгват обратно към хотелите, промените със сигурност ще бъдат видими още на входа на фоайетата.
Първо, туристите трябва да започнат преди всичко да свикват с преградите. Очаква се на всички рецепции на хотели да има стени от плексиглас. Както вече виждаме в някои обекти като магазини и бензиностанции, това е стандартна практика. Много прегради.
Закуските в хотелите също със сигурност ще бъдат различни. За бюфет или шведска маса и дума не може да става, пишат авторите на CNBC. Вместо това храната ще бъде предварително опакована или поръчвана по стаите.
Това са само някои от промените, които ще бъдат приложени от световно известните хотелски вериги като Marriott, Hilton и Hyatt с цел да се облекчат притесненията на пътниците. А и на служителите също.
Главният глобален директор на Marriott Рей Бенет е на мнение, че тези протоколи и усъвършенствани процедури за почистване ще стимулират туристите. "Знаем, че има много хора, които нетърпеливо искат да се върнат отново на пътя. Мисля, че това, което правим, ще им даде нужното уверение, че е безопасно да продължат да пътуват", допълни той.
Въпреки че онлайн регистрациите ще продължават да бъдат насърчавани, така че взаимодействието да бъде сведено до минимум, гостите в хотелите все пак може и да бъдат посрещани от рецепционисти с маски. Но за някои вериги това не е сигурно.
Очаква се много от хотелите засилено да почистват най-горещите точки на предаване на зарази като устройства за дистанционно управление, превключвателите за осветлението, телефоните, дръжките на вратите, чешмите, душовете и други. И това със сигурност ще бъде съобщавано на туристите с различни табели и листовки с цел лично спокойствие.
Самото обслужване също ще бъде намалено по време на престоя на гостите, за да се позволи повече социално дистанциране. По думите на Бенет все повече хора така или иначе искат служители и хигиенисти на хотела да не влизат в стаите им. Причината - това също са хора, което потенциално означава заплаха.
Веригата Hilton предлага на клиентите три варианта - обичайно обслужване, опростена услуга или минимална услуга, състояща се само в изхвърлянето на боклука и доставката на свежи кърпи. Глобалният ръководител на Hilton за разработване на нови марки Фил Кордел коментира, че третата възможност е най-вече за гости, които не искат никого в стаята си по време на многодневен престой. Те само ще могат да потърсят необходимите консумативи и услуги, когато пожелаят това.
Някои хотели вече подготвят обучения за служители си, които ще бъдат запознавани с най-важните мерки и указания за спазване на хигиена, почистване и други.
Технологиите вероятно също ще играят ключова роля. Медицинският център Westin Houston тества робот, който дезинфекцира хотелски стаи. Междувременно много хотели могат да се насочат в посока "смарт". Интегрирането на гласови асистенти например може да се окаже много добър ход. Чрез асистентите хората ще могат да премахнат още редица "горещи точки", а именно допир с дистанционното, превключвателите за лампи, щорите и други.
Множество промени се очакват и в зоните за фитнес. Например всеки трениращ ще трябва да измие ръцете си добре, преди да влезе. Трениращите също така ще трябва свикнат с по-малкото уреди и, разбира се, табели. Много табели.
Сбогом, закуска на шведска маса. Сбогом, звънче на рецепцията. Здравейте, термометър и скучна регистрация, както обобщават авторите на CNN.