Главният изпълнителен директор на една от най-популярните фармацевтични вериги в САЩ - Walgreens, призна, че засилените мерки за сигурност на компанията са довели до осезаем негативен ефект върху печалбата.
Тим Уентуърт даде за пример широкоразпространеното заключване на евтини стоки от типа лична козметика зад стъклени врати. Според него тези усилия за сигурност, които първоначално са били предназначени за борба с нарастващия брой кражби на дребно, всъщност не са дали желаните резултати и дори по-скоро оказват отрицателно въздействие върху продажбите.
Уентуърт разкрива, че битката с кражбите е съвсем в началото си, затова и все още се търсят правилните мерки.
"Когато заключваш нещата... не продаваш достатъчно много от тях. Доказахме това доста убедително", с ирония коментира той.
Подходът на Walgreens за противодействие на кражбите се дължи на значителните загуби, които компанията претърпява през 2020 и 2021 година. Тогава кражбите нарастват с повече от 50%. В отговор на това веригата инвестира в допълнителни мерки за сигурност, включително инсталиране на охранители и засилено наблюдение в някои магазини.
Уентуърт признава, че практиката на заключване на стоките е създала бариера между компанията и нейните клиенти, което е довело до по-малко от оптимално преживяване при пазаруване.

Източник: iStock
Сега компанията се фокусира върху намирането на по-добър баланс между сигурност и комфорт за потребителя. Въпреки че Уентуърт не споделя конкретика относно тези нови стратегии, той подчерта, че Walgreens проучва "творчески" решения за намаляването на кражбите, без да отчуждава още повече плащащите клиенти.
Необходимост от мерки
Нарастването на кражбите на дребно в последните години се превърна в основно предизвикателство за много магазини, включително и за Walgreens. В отговор на нарастващия брой кражби много търговци на дребно, включително Walgreens, прилагат различни мерки за защита на стоките си като споменатите заключени витрини, камери за наблюдение, използване на електронни етикети и интелигентни врати с вградени датчици.
Макар че тези усилия са оправдани и насочени към ограничаване на загубите, те могат да създадат сериозни търкания с клиентите. Потребителите често изразяват недоволство, когато популярни, масови стоки са заключени и се изисква помощ от персонала за достъп до тях. Този процес може да отнеме непредвидено много време, в резултат на което потенциалните купувачи предпочитат да напуснат магазина, без да направят покупка.
Добри резултати на Walgreens
Walgreens остава значим играч в търговията на дребно с фармацевтични и козметични продукти в САЩ с над 8000 магазина в САЩ и Пуерто Рико. Веригата отчете по-добри от очакваните финансови резултати за първото си фискално тримесечие на 2025 г. Продажбите също са се увеличили със 7,5% до $39,5 милиарда.